Zoeken Vraag het forum

Paars/blauwe en rode vlekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Happy123

Hoi,
    Ik heb vaak spontane vlekken op mijn benen, soms na het douchen, soms na het sporten, maar ook als ik niks doe kan het spontaan opkomen. Ik ben hiervoor al naar de huisarts gegaan en die heeft een foto doorgestuurd naar de dermatoloog, die zeiden dat het niks ernstig is, maar ik ben pas 15 en schaam me ervoor als ik een korte broek aanheb en dit komt opzetten.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt op een irritatie of een allergische reactie.
    Onthaar je je benen? Gebruik je bodylotion of iets dergelijks?

Reageren
    Happy123

Nee daar lijkt het niet op. Ik heb er denk ik ongeveer 2 jaar last van en mijn benen scheer ik al langer dan dat

Reageren
    John (moderator)

Misschien dan toch maar een keer naar de dermatoloog..(zelf gaan en niet via foto’s)
    Dat kan namelijk wel voor wat onduidelijkheid zorgen. Daarom dat ik denk aan een irritatie of allergische reactie…

Reageren
    Anoniem

Ik heb dat ook sinds kort en ik weet niet wat het is maar ik scheer nog niet dus dat is het zoizo niet en ik denk ook geen allergie want ik was met zeep overal dus dan moet ik dat ook op ander plekken hebben, maar dat is niet zo

Reageren
    Anno graag

Nou als ik te lang stil sta evht maar 10 min dan komen de rode en paarse vlekjes er al en na het douche is het nog erger en het doet eerst sorry van kietelen en daarna gaat het wel pijn doen eigelijk ben er nog niet naar de huis arts geweest maar misschien zou u kunnen weten wat het nou eigelijk is

Reageren
    John (moderator)

ik kan je daar zo helaas ook niets over zegge zonder enig onderzoek. Ga met die klachten dus naar de huisarts

Reageren
    Catootje

Bij huidproblemen kunnen soms tekorten aan bepaald voedingsstoffen spelen. Bloedonderzoek zeg alleen niet zoveel over tekorten. Eventueel medicijngebruik zorgt vaak ook voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen.
    Wat douchen betreft kan een douchefilter misschien schelen.

Reageren
Reageer op: Paars/blauwe en rode vlekken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.