Zoeken Vraag het forum

Paars/blauwe en rode vlekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Happy123

Hoi,
    Ik heb vaak spontane vlekken op mijn benen, soms na het douchen, soms na het sporten, maar ook als ik niks doe kan het spontaan opkomen. Ik ben hiervoor al naar de huisarts gegaan en die heeft een foto doorgestuurd naar de dermatoloog, die zeiden dat het niks ernstig is, maar ik ben pas 15 en schaam me ervoor als ik een korte broek aanheb en dit komt opzetten.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt op een irritatie of een allergische reactie.
    Onthaar je je benen? Gebruik je bodylotion of iets dergelijks?

Reageren
    Happy123

Nee daar lijkt het niet op. Ik heb er denk ik ongeveer 2 jaar last van en mijn benen scheer ik al langer dan dat

Reageren
    John (moderator)

Misschien dan toch maar een keer naar de dermatoloog..(zelf gaan en niet via foto’s)
    Dat kan namelijk wel voor wat onduidelijkheid zorgen. Daarom dat ik denk aan een irritatie of allergische reactie…

Reageren
    Anoniem

Ik heb dat ook sinds kort en ik weet niet wat het is maar ik scheer nog niet dus dat is het zoizo niet en ik denk ook geen allergie want ik was met zeep overal dus dan moet ik dat ook op ander plekken hebben, maar dat is niet zo

Reageren
    Anno graag

Nou als ik te lang stil sta evht maar 10 min dan komen de rode en paarse vlekjes er al en na het douche is het nog erger en het doet eerst sorry van kietelen en daarna gaat het wel pijn doen eigelijk ben er nog niet naar de huis arts geweest maar misschien zou u kunnen weten wat het nou eigelijk is

Reageren
    John (moderator)

ik kan je daar zo helaas ook niets over zegge zonder enig onderzoek. Ga met die klachten dus naar de huisarts

Reageren
    Catootje

Bij huidproblemen kunnen soms tekorten aan bepaald voedingsstoffen spelen. Bloedonderzoek zeg alleen niet zoveel over tekorten. Eventueel medicijngebruik zorgt vaak ook voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen.