- Badass Panda10 april 2015 om 20:20
Hallo ik ben een 16- jarige jongen zn ik heb deze middag tijdens het werken op een spijker getrapt diendoor men zool van mn schoen is gescoten, de spijker is was in de breedte maar 1 milimeter maar moet waarschijnelijk van 0,5 cm tot 1 cm in mijn voet geschoten zijn. De spijker was niet roest maar was ook niet nieuw dus ik kan niet uitmaken of het nu om een roeste of een nieuwe spijker ging. Ik ben aan het twijfelen of ik nu temaken heb met tetanus of niet ik ben 1 or 2 jjaar geleden wel. Ingeënt tegen deze ziekte. Het gaat om 2 spijkers van diezelfde groote op 2 cm van elkaar. Stel dat ik nu niets temaken heb met deze ziekte kunnen jullie dan ook iets voorstellen die de pijn kan verzachten want morgenochtend heb ik een belangrijke voetbalmatch! Alvast bedankt!!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 april 2015 om 20:34Tetanus is geen probleem als je 2 jaar geleden een injectie hebt gehad. Is de wond wel goed ontsmet? Een ontsteking kun je namelijk wel nog krijgen. Daarnaast had een arts even naar de voet moeten kijken als de spijker er zo diep is ingegaan. Het zou beter zijn om morgen toch maar even naar de huisarts of de arts van wacht te gaan.
Ik denk dat het beter is om de voetbalmatch maar even te vergeten.
ReagerenBadass Panda10 april 2015 om 20:45Mijn grootste zorg is weg, bedankt! Ik heb de wond meteen erna ontsmet met een soort doekje. S’avonds heb ik de mod nogmaals ontsmet. Ik zie wel of ik morgen kan moetballen of niet maar zou u een product kunnen aanraden om de pijn te verzachten?
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2015 om 20:58Je zou Dafalgan/Paracetamol kunnen nemen voor de pijn.
Reageren