- Jackie4 januari 2025 om 20:18
Brandend gevoel bij mij heeft puur met stress te maken.
Een verschrikkelijk gevoel waar je rustig bij moet blijven, anders zou je nog in paniek geraken.Welmoed15 januari 2025 om 20:28Mijn lichaam staat ook in de brand van binnen, net of heb ik een fles menthol of tijgerbalsem opgegeten. Ook huiddelen staan in de brand. Huisarts wist t niet. Kan pas volgende week bloed laten prikken. Slik elke dag vit C, D, B12, visolie, Magnesium, Glucosamine
ReagerenPuk9 februari 2025 om 14:52Hallo ook ik heb vreselijk last v brandende huid, en prikkels of er naalden in me huid worden gestoken, huisarts en psycholoog zeggen stress, ik doe al 2 maanden ontspannings oefeningen maar t schiet maar niet op, word er gek van. Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan, t beïnvloed alles kan hierdoor niet werken. Bloedonderzoek is prima komt niks uit , hoelang kan je hier last v hebben,
ReagerenA10 februari 2025 om 09:43Armen, buik, borst vooral. Alles brandt.
Ik slaap snachts niet meer en voel de hele tijd adrenaline scheuten door mijn lichaam. Hoe minder ik slaap hoe erger. Hierbij ook een zware hartslag. Het is een hel.
ReagerenPuk10 februari 2025 om 10:08A, t is vreselijk de pijn is soms niet te doen, zpu bijna zeggen, gelukkig zijn we hier niet de enige, ook al gun dit niemand , mijn leven staat r gewoon stil door,
ReagerenKattie8 maart 2025 om 01:33Beste, probeer eens op te schrijven wat je deed vr je lichaam branderig aanvoelt., wanneer je je spieren gebruikt en dit hoeft geen zware inste zijn en je spieren krijgen niet genoeg zuurstof om om te zetten tot energie dan maakt het melkzuur aan. Dat geeft dit branderig gevoel . Maag, darrmen zijn allemaal spieren. Bepaald voedsel vb kolen , melk kaas vergt meer inspanning om te verwerken, je kunt je ook heel slecht voelen dr teveel melkzuur. Je wordt vermoeid en hebt geen honger. Enigste dat helpt is rusten , ijs / koud compress leggen op de meest branderige plaatsen. Ik heb al jaren fybromyalgie en kapotte rug dr ongeval. Chronisch pijnpatiënt. Mijn lichaam reageert veel gevoeliger dan iemand anders, net of het een marathon heeft gelopen na een gewone wandeling. Haag scheren. Mijn handen en armen staan
Reageren
In brand… veel artsen als ze niet directe oorzaak vinden steken het op stress.. maar ze vergeten dat je algemeen slecht voelen fysiek / pijn energie vergt, slecht slapen maakt je emotioneler.. ik heb meer geleerd uit mijn ziekte dr eigen ervaring, en ervaringen van lotgenoten dan dat een arts me ooit deftig uitlegde wat er aan de hand was.Klaver2812 april 2025 om 23:20Je slikt maagbeschermers, je vitamine D en b12 zitten op het randje dan hoor jij injecties te krijgen.
Reageren
Jou lichaam kan dan zelf geen b12 opnemen uit het voedsel dit komt omdat je maagbeschermers slikt.
Vraag een verwijzing naar het b12 instituut al jou klachten vermoeidheid, pijn in gewrichten of botten, brandige gevoel in het lichaam, koortsachtig gevoel maar geen koorts behoren allemaal bij de symptomen van een b12 deficiëntie neem maar eens een kijkje op de website van het instituut ik dank mijn leven aan mijn neuroloog en het b12 instituut ook al heb ik onherstelbare schade opgelopen ik mag heel mijn leven met de pijn die brandige gevoel lopen.Linda18 juli 2025 om 18:31Ook mijn lijf staat in brand heb ik gevoel. Voel me soms ook ziek. Medisch niks gevonden. Vit B12 is goed. Flink afgevallen door maag darmklachten (-10kg) sinds maart. Niet meer kunnen inslapen. En dan met medicatie maar 3/4 uur. Allergietesten gehad. Hormonen nagekeken. Tintelingen armen, benen, linker helft gezicht, tong.
Reageren
Soms nerveus gevoel. Doodmoe. Bepaalt echt met levenskwaliteit.
Wie herkent dit?Linda18 juli 2025 om 18:50Vergat nog: Ook af en toe warmte aanvallen. Niet door overgang.
ReagerenCB22 september 2025 om 08:25Ook ik heb een gevoel dat ik brand sta. Vooral ‘s nachts. Ik kan er niet van slapen. Veel artsen gezien, helaas geen idee. Het is begonnen , eerst licht na een kankerbehandeling. Laatste maanden erg zwaar. Probeer nu ook vitaminen maar nog geen resultaat.
ReagerenMikkie20 oktober 2025 om 18:07Ik sta ook in brand lijkt net of ik door de zon erg verbrand ben. Kleding doet pijn en geen gevoel of ik natte trui aan heb of droge trui. Voeten zijn net of ze niet van mij zijn. Handen kunnen weinig meer door brandende gevoelloosheid. De nachten zijn het ergst. Meestal eruit om 6 uur ‘s morgens . Is dan niet te houden. Alles staat dan in de hens. Is er iemand die dit herkent?
ReagerenMira21 oktober 2025 om 15:48Mijn lichaam staat in brand
Reageren
Onder benen
In de rug
Onder de hersenstam
En tintelingen in de lichaam
Geen zin etenPoeka15 mei 2026 om 21:01Ik heb chronische stress en ervaar in mijn hele lijf een branderig gevoel. En vooral uit mijn ogen, mond, geslachtsorganen , armen . Soms is het niet te dragen .
ReagerenJac7 juni 2026 om 16:14Mijn lichaam staat al ruim een jaar in brand, van de een op de andere dag, het begon in mijn bovenarmen, gebruik lorazepam, waar ik vervolgens aan verslaafd ben, maar als ik probeer af te bouwen wordt de brand veel erger. De buitenkant van mijn armen bijv. voelt koud aan. Kan niet meer transpireren. GGZ en huisarts denken aan stress.Voel me ook depressief, voor die tijd al. Wie weet raad?
Reageren