Zoeken Vraag het forum

gesmolten plastic van bladerdeeg gegeten schadelijk?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik was een hartige taart aan het eten en het leek alsof het bladerdeeg heel taai was. Toen kwam ik er uiteindelijk achter dat het gesmolten plastic was waarop ik aan het kauwen was.

Aangezien ik het hele ding al op had is de kans dus groot dat ik redelijk wat gesmolten plastic heb gegeten. Levert dit gezondheids risicos op?(styreen/benzeen cadmium of dergelijke vergiftiging?)

Ik lijd aan hypochondrie en beeld mij gelijk allemaal symptomen in van misselijkheid tot hoofdpijn en niet meer helder kunnen denken. Ik weet dus niet of deze symptomen echt zijn of voortkomen uit mijn obsessie??

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je “symptomen” inderdaad voortkomen uit de hypochondrie.
    Maak je geen zorgen. Het komt er in principe vanzelf weer uit. Mocht je last krijgen van ernstige maagklachten of constipatie ga dan wel even naar je huisarts.

Reageren
    agaath

Vandaag dacht ik het bladerdeeg te gebruiken met de velletjes eronder in de veronderstelling dat het bakpapier was. Altijd pak ik bakpapier maar zo leek het me ook handig. Mooie quiche. Maar zag ineens gesmolten plastic eronder. Pakje nagekeken en op geen enkele plek staat dat de velletjes van plastic zijn.
    Ik vind dat echt gevaarlijk en een fout.
    Ik zal het wel overleven , maar dat moet vermeld worden op de pakjes van de JUmbo enz.enz.

Groet Agaath

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij staat het erop dat je de velletjes moet verwijderen

Reageren
    Teddy

Mogelijk hebben wij iets van een gesmolten kunststof vleestang binnen gekregen, gisteren of eergisteren. We vonden nl de tang in keukenkastjes, was stuk aan randen gesmolten, had inderdaad in de vleespan gelegen gisteren of eergisteren denken we.

Ikzelf had wel wat opbstipatie al ca. 2 of misschien 3 dagen
    We weten niet van welk kunststof het is gemaakt

Mijn man denk niets te hebben gemerkt, toch eng idee omdat we ook niet kunnen vinden uit welke grondstoffen het is gemaakt.

Moeten wij alsnog iets ondernemen nu we het vrij laat merken?

Reageren
    Peter (huisarts)

lijkt mij geen probleem..inert materiaal

Reageren
Reageer op: gesmolten plastic van bladerdeeg gegeten schadelijk?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.