- Anoniem10 augustus 2014 om 19:37
Ik was een hartige taart aan het eten en het leek alsof het bladerdeeg heel taai was. Toen kwam ik er uiteindelijk achter dat het gesmolten plastic was waarop ik aan het kauwen was.
Aangezien ik het hele ding al op had is de kans dus groot dat ik redelijk wat gesmolten plastic heb gegeten. Levert dit gezondheids risicos op?(styreen/benzeen cadmium of dergelijke vergiftiging?)
Ik lijd aan hypochondrie en beeld mij gelijk allemaal symptomen in van misselijkheid tot hoofdpijn en niet meer helder kunnen denken. Ik weet dus niet of deze symptomen echt zijn of voortkomen uit mijn obsessie??
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 augustus 2014 om 20:42Ik denk dat je “symptomen” inderdaad voortkomen uit de hypochondrie.
Reageren
Maak je geen zorgen. Het komt er in principe vanzelf weer uit. Mocht je last krijgen van ernstige maagklachten of constipatie ga dan wel even naar je huisarts.agaath3 november 2023 om 19:25Vandaag dacht ik het bladerdeeg te gebruiken met de velletjes eronder in de veronderstelling dat het bakpapier was. Altijd pak ik bakpapier maar zo leek het me ook handig. Mooie quiche. Maar zag ineens gesmolten plastic eronder. Pakje nagekeken en op geen enkele plek staat dat de velletjes van plastic zijn.
Ik vind dat echt gevaarlijk en een fout.
Ik zal het wel overleven , maar dat moet vermeld worden op de pakjes van de JUmbo enz.enz.Groet Agaath
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2023 om 19:50Volgens mij staat het erop dat je de velletjes moet verwijderen
ReagerenTeddy26 augustus 2026 om 16:34Mogelijk hebben wij iets van een gesmolten kunststof vleestang binnen gekregen, gisteren of eergisteren. We vonden nl de tang in keukenkastjes, was stuk aan randen gesmolten, had inderdaad in de vleespan gelegen gisteren of eergisteren denken we.
Ikzelf had wel wat opbstipatie al ca. 2 of misschien 3 dagen
We weten niet van welk kunststof het is gemaaktMijn man denk niets te hebben gemerkt, toch eng idee omdat we ook niet kunnen vinden uit welke grondstoffen het is gemaakt.
Moeten wij alsnog iets ondernemen nu we het vrij laat merken?
Reageren
Peter (huisarts)
26 augustus 2026 om 18:21lijkt mij geen probleem..inert materiaal
Reageren