Zoeken Vraag het forum

VOS/VOC in verf schadelijkheid?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds drie dagen zijn mijn ouders de kamer naast mijn kamer en mijn deur aan het verven met 300g/l VOS(vluchtige organische stoffen) bevattende verf. De wind staat gericht naar mijn kamer dus tijdens het ventileren komt alles eerst door mijn kamer heen.

Ik vind de lucht ruiken alsof ik mijn neus rechstreeks in een fles terpetine steek. Ik zit er nu gemiddeld zo’n 16 uur per dag in.

Ik weet niet of het een placebo effect is maar ik heb gister en vandaag de hele tijd een gevoel van moeheid, zwakte en een druk in mijn voorhoofd/hoofdpijn en licht duizelig.

Ze vinden dat ik waan idee”en heb. Ikzelf heb het idee dat ik ernstige schade oploop.

Zou dit nou kwaad kunnen of niet?(versgeverfte deur/kamer 4 dagen 16 uur per dag).

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

De verflucht inademen kan inderdaad kan inderdaad de klachten geven. Misschien kun je wat minder tijd op je kamer verbrengen en deze eens goed luchten. 16/24 is lang

Reageren
Reageer op: VOS/VOC in verf schadelijkheid?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.