- Anno 199418 juli 2013 om 09:20
ik werk ongeveer al 5 jaar bij een tankstation.
hier werk ik elke zaterdag ongeveer 8 uur in de benzinelucht?
mijn werk is het verlenen van service bij het tanken.heeft dit gevolgen voor mij gezondheid en hoe kan ik dit merken?
bvd.
Anno19944 reactiesReagerenQuote18 juli 2013 om 12:28Kan een “tankbeurt” schadelijk zijn voor onze gezondheid?
Reageren
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/50758-kan-een-tankbeurt-schadelijk-zijn-voor-onze-gezondheid.htmlGus18 juli 2013 om 15:43Ja, benzine is schadelijk voor je gezondheid, basta, period.
Reageren
OK benzine bevat geen lood meer, maar dat is vervangen door benzeen.
En dat is schadelijker dan lood, omdat het vervliegt/dampt en dus ingeademt wordt.
Groetjes, GusAnno199419 juli 2013 om 05:28wel een beetje jammer dat ik zo’n antwoord krijg…
Reageren
dit wist ik allemaal al en ik wou eigenlijk graag weten wat de langertermijn gevolgen waren!
ik weet dat je er kanker van kan krijgen maar er moet vast meer zijn!!Gus22 juli 2013 om 11:03Voor zover ik weet zijn er geen onderzoeken gedaan naar de gevolgen van benzine inademen.
Reageren
Er zijn teveel factoren waar de schadelijke gevolgen van af hangen: windrichting, hoeveel je daadwerkelijk inademt etc.
Of je meer 98+ danwel 95+ binnen hebt gekregen etc.
MAAR maak je nou niet teveel zorgen, de kans dat je overlijd aan een auto ongeluk, of verdrinkt is vgls mij veel groter.
Ik ben nu 57 jaar oud en als ik overlijd zal het aan een hartkwaal liggen en niet het feit dat toen ik brommer reed en motor ik indertijd hartstikke veel benzeen en andere troep heb ingeademd en mee in contact geweest.
Groetjes, Gus