- mrtk7 december 2012 om 15:24
Ik zit sinds een aantal weken (kleine 3 maanden nu ongeveer) met een aantal lichamelijke klachten die maar niet weg willen. Kort samengevat zijn het de volgende zaken:
Ik heb zeer regelmatig (meerdere malen per dag) pijn in mijn borst. Voornamelijk aan de linkerkant. Deze pijn komt in golven en kan ik niet echt omschrijven als steken aangezien ik ze daar niet heftig genoeg voor vind. Als ik een cijfer zou moeten geven van 1 tot 10 zit dit op ongeveer een 2 tot 4 (afhankelijk van de intensiteit). De pijn spreidt zich niet uit naar armen of schouders.
Daarnaast heb ik ook vaak het gevoel alsof ik een dikke, krampachtige tong heb. Ik vind dit gevoel erg lastig te omschrijven aangezien het niet echt kramp is, maar het gevoel alsof de kramp elk moment kan toeslaan. Dit gevoel spreidt zich wel uit naar mijn kaken en vaak ook keel. Erg vervelend aangezien ik soms het idee heb dat ik misschien wel ga stikken in mijn eigen tong/keel.
Daarnaast heb ik de laatste tijd ook vaak tintelende ledematen. Voornamelijk mijn benen, maar dit is ook soms in mijn keel en armen.
Daarnaast zweet ik heel veel, maar zijn mijn handen bijvoorbeeld altijd ijskoud.
Ik ervaar deze symptomen altijd in een staat van rust, dus het zou niet door overmatige inspanning kunnen komen.
Deze problemen doen zich nu een paar maanden voor, en zijn begonnen toen ik een keer ’s avonds op de bank een jointje zat te roken. Ik heb het toen verweten aan het betreffende jointje, het gebeurd namelijk wel eens dat het verkeerd valt, maar de problemen zijn daarna eigenlijk nooit meer weg gegaan. Ik heb natuurlijk betere dagen, maar practisch elke dag merk ik er wel wat van. Het gevoel kwam extreem terug op het moment dat ik weer een jointje rookte, dus daar ben ik nu sinds een week of 2 mee gestopt. De problemen nemen echter niet af.
Ik ben ongeveer 1,5 maand geleden voor de pijn in mijn borst naar de dokter geweest, maar die kon niet direct iets vinden.
Om wat meer achtergrond informatie te geven:
Ik ben een man van 28, niet zo heel sportief, rook (ongeveer 3/4 pakje per dag) en drink veel koffie. Alcohol drink ik practisch alleen in het weekend.
Ik rook(te) dus regelmatig een jointje, maar daar ben ik nu maar even mee gestopt. Ik wil het ook niet daar aan wijten aangezien ik dit al vanaf m’n 16e doe en nog nooit deze klachten heb ervaren.
2 reactiesReagerenHeleen7 december 2012 om 16:11Hai man van 28, ik ben geen arts, laat ik daar mee beginnen, maar… Je rookt wel te veel sigaretten en je bent niet zo erg sportief. Dat is om te beginnen al een slechte/foute combinatie. Dat snap je zelf ook wel, dus daar ga ik geen boompje over opzetten, maar als ik jouw klachten zo lees, denk ik dat je bloeddruk die niet in orde is. Blowen versterkt je angsten, dus het is goed dat je daar mee gestopt bent. Maar nogmaals, ik denk dat je het moet zoeken in een foute (te hoge) bloeddruk… Hoop dat je iets met mijn berichtje kan en er ook mee aan de slag gaat.
Groetjes
ReagerenAnoniem7 december 2012 om 16:17Koffie (cafeïne) is een killer! Echt minderen. en ja, je gaat dan ‘s-nachts zweten, maar dat is ontgiften. En stoppen met blowen kan ook hele nare reacties geven. Je bent pas 28, verander je leefwijze nu, dan ga je absoluut nog jaren mee!
Reageren