- cliff6 september 2012 om 19:49
Hallo, mijn vriendin studeert medisch laborant en ze heeft problemen met bacteriologie te leren, al een paar keer gebuisd op dit vak, ze probeert alles uit het hoofd te leren. Weet er mss iemand of er enige logica zit tussen de bacterie namen en ziektes of iets dergelijk waardoor dit makkelijker te studeren valt?
mvg Cliff
3 reactiesReagerenIk7 april 2013 om 22:57Tsja, klinkt niet aardig… maar dan is ze gewoon niet geschikt voor dit beroep. Sorry. Zou jij in het bed willen liggen terwijl de zuster/broeder/arts/verpleger niet herkent/weet wat je mankeert?!
Duh!
ReagerenQuote7 april 2013 om 22:59Medische bacteriologie behoort tot het vakgebied de medische microbiologie en houdt zich bezig met het bestuderen van bacteriën, hun interactie met de mens en het toepassen van behandeling om door bacteriën veroorzaakte ziekten te voorkomen en te bestrijden.
Reageren
Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medische_bacteriologieJohn (moderator)
7 april 2013 om 23:09@ ik
Tsja klinkt ook niet aardig maar dat is een dom antwoord.@cliff
Reageren
Ik denk niet dat het zinvol is om naar een samenhang cq. de “logica” tussen bacterien en ziektes op zoek te gaan.
Het is beter om een andere studiemethode te zoeken waarmee je vriendin wellicht beter uit de voeten kan. Overleggen met haar studiebegeleider misschien?