- Probleem in de mond.4 september 2012 om 18:31
Sinds kort een probleempje met de volgende symptomen.
– Rode ontstoken tong.
– Verminderde smaak, Zoet en Zout volledig verdwenen, Zuur, Scherp, Bitter zwakker.
– Ontstoken tandvlees.
– Geen huid op het gehemelte.
– Een zere, brandende tong.
– Een zeer droge mond.Ben best een beetje bezorgd. De tandarts wist niet wat het was, doorverwezen naar de gewonen dokter. Afspraak pas op 17 september.
Is het verstandig om zo lang te wachten? Wat denken jullie dat het kan zijn?
14 reactiesReagerenJoleen5 september 2012 om 13:39Vitaminegebrek?
ReagerenProbleem in de mond.5 september 2012 om 15:35Nu je het zegt, dat zou er mee te maken kunnen hebben. Ik zag dat een aantal B Vitamines een aantal van deze symptomen kunnen veroorzaken.
En ik weet toevallig dat de persoon waar ik over sprak, niet echt een goede eter is.
Ze heeft tot voor een tijd terug ook opzettelijk overgegeven, ik weet niet hoe frequent, maar daar is ze volgens mij van af. Dus ik vroeg me af kan het maagzuur hier ook enig effect op hebben gehad?
ReagerenRenske5 september 2012 om 15:38Maagzuur is niet fijn voor de slokdarm en je tanden (glazuur) dus… Geef haar multivitaminen, die bruistabletten. Kan zeker geen kwaad.
Succes
ReagerenProbleem in de mond5 september 2012 om 15:44Dus maagzuur kan geen effect hebben op het verlies van huid in de mond en op de tong?
Ok, multivitaminen, kan geen kwaad dus zal dat eens proberen.
ReagerenGus5 september 2012 om 17:34Hallo,
ik ben geen arts, maar maagZUUR het woord zegt het al. Lijkt me niet gezond om dat steeds (door overgeven) in je mond te hebben. Als ik al moet overgeven, poets ik direct mijn tanden en spoel met water. Misschien kun je haar er mee confronteren?Groet Gus.
ReagerenProbleem in de mond,5 september 2012 om 18:32Ik heb er al over gepraat met haar, verscheidene malen. Volgens mij is ze er ook van af.
Maar omdat ze het toch een tijdje gedaan heeft en de laatste keer nog niet heel lang geleden is, vroeg ik me toch af of het effect kon hebben gehad op de door mij hierboven genoemde symptomen.
ReagerenGus5 september 2012 om 18:34Nou lijkt me wel aangezien haar hele mond open ligt. Nogal pijnlijk.
ReagerenProbleem in de mond,5 september 2012 om 18:34Rare zin xD.
Of het effect kon hebben gehad en de doormij hierboven genoemde symptomen heeft kunnen veroorzaken.
Dat is beter 🙂
ReagerenProbleem in de mond,5 september 2012 om 18:35Lijkt me wel heb ik niets aan. Zover was ik al namelijk.
ReagerenProbleem in de mond,5 september 2012 om 18:42Het baart mij gewoon zorgen. En zij maakt zich er niet zo druk om.
Dus mijn vraag waar ik ook mee begon is of het verstandig is om er zo lang mee te wachten om naar de doktor te gaan, aangezien de afspraak pas op 17 september is.
ReagerenProbleem in de mond.5 september 2012 om 21:47Hmm…
Vitamine Gebrek is het niet, had ze pas geleden nog laten checken, had het voorgesteld, alles was 100% in orde bij de vitamines.
Misschien toch dat maagzuur dan? Of weet iemand nog iets anders?
ReagerenKim6 september 2012 om 06:22Ik zou eerder gaan want er is nu grote kans op parodontitis. Toch vreemd dat zelfs de tandarts niet weet waar het door komt. En wat denkt zij zelf? Hoe lang is dit al zo? Poetst en gorgelt ze wel elke dag?
Kim
ReagerenProbleem in de mond.6 september 2012 om 11:51Dat ze elke dag poetst weet ik zeker. Volgens mij is dit ergens eind juli, begin augustus begonnen en werd het steeds erger.
ReagerenHester6 september 2012 om 13:18Slikt ze medicijnen?
Reageren