Zoeken Vraag het forum

Mondklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Probleem in de mond.

Sinds kort een probleempje met de volgende symptomen.

– Rode ontstoken tong.
    – Verminderde smaak, Zoet en Zout volledig verdwenen, Zuur, Scherp, Bitter zwakker.
    – Ontstoken tandvlees.
    – Geen huid op het gehemelte.
    – Een zere, brandende tong.
    – Een zeer droge mond.

Ben best een beetje bezorgd. De tandarts wist niet wat het was, doorverwezen naar de gewonen dokter. Afspraak pas op 17 september.

Is het verstandig om zo lang te wachten? Wat denken jullie dat het kan zijn?

14 reacties
    Reageren
    Joleen

Vitaminegebrek?

Reageren
    Probleem in de mond.

Nu je het zegt, dat zou er mee te maken kunnen hebben. Ik zag dat een aantal B Vitamines een aantal van deze symptomen kunnen veroorzaken.

En ik weet toevallig dat de persoon waar ik over sprak, niet echt een goede eter is.

Ze heeft tot voor een tijd terug ook opzettelijk overgegeven, ik weet niet hoe frequent, maar daar is ze volgens mij van af. Dus ik vroeg me af kan het maagzuur hier ook enig effect op hebben gehad?

Reageren
    Renske

Maagzuur is niet fijn voor de slokdarm en je tanden (glazuur) dus… Geef haar multivitaminen, die bruistabletten. Kan zeker geen kwaad.

Succes

Reageren
    Probleem in de mond

Dus maagzuur kan geen effect hebben op het verlies van huid in de mond en op de tong?

Ok, multivitaminen, kan geen kwaad dus zal dat eens proberen.

Reageren
    Gus

Hallo,
    ik ben geen arts, maar maagZUUR het woord zegt het al. Lijkt me niet gezond om dat steeds (door overgeven) in je mond te hebben. Als ik al moet overgeven, poets ik direct mijn tanden en spoel met water. Misschien kun je haar er mee confronteren?

Groet Gus.

Reageren
    Probleem in de mond,

Ik heb er al over gepraat met haar, verscheidene malen. Volgens mij is ze er ook van af.

Maar omdat ze het toch een tijdje gedaan heeft en de laatste keer nog niet heel lang geleden is, vroeg ik me toch af of het effect kon hebben gehad op de door mij hierboven genoemde symptomen.

Reageren
    Gus

Nou lijkt me wel aangezien haar hele mond open ligt. Nogal pijnlijk.

Reageren
    Probleem in de mond,

Rare zin xD.

Of het effect kon hebben gehad en de doormij hierboven genoemde symptomen heeft kunnen veroorzaken.

Dat is beter 🙂

Reageren
    Probleem in de mond,

Lijkt me wel heb ik niets aan. Zover was ik al namelijk.

Reageren
    Probleem in de mond,

Het baart mij gewoon zorgen. En zij maakt zich er niet zo druk om.

Dus mijn vraag waar ik ook mee begon is of het verstandig is om er zo lang mee te wachten om naar de doktor te gaan, aangezien de afspraak pas op 17 september is.

Reageren
    Probleem in de mond.

Hmm…

Vitamine Gebrek is het niet, had ze pas geleden nog laten checken, had het voorgesteld, alles was 100% in orde bij de vitamines.

Misschien toch dat maagzuur dan? Of weet iemand nog iets anders?

Reageren
    Kim

Ik zou eerder gaan want er is nu grote kans op parodontitis. Toch vreemd dat zelfs de tandarts niet weet waar het door komt. En wat denkt zij zelf? Hoe lang is dit al zo? Poetst en gorgelt ze wel elke dag?

Kim

Reageren
    Probleem in de mond.

Dat ze elke dag poetst weet ik zeker. Volgens mij is dit ergens eind juli, begin augustus begonnen en werd het steeds erger.

Reageren
    Hester

Slikt ze medicijnen?

Reageren
Reageer op: Mondklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.