Dag allemaal! Zoals de titel al aangeeft heb ik verschillende klachten aan keel en mond. Vooral de afgelopen weken/maanden beginnen de klachten uiteen te lopen. Ik ben vooral benieuwd of andere mensen zich in mijn klachten kunnen vinden. Bij de huisarts ben ik onlangs geweest.
Ruim een jaar geleden kreeg ik eerst last van mijn keel. Niks bijzonders, vaak is dit het teken dat ik griep krijg. Dat gebeurde ook. De griep was na een weekje weg maar de zeurende pijn in mijn keep bleef, heel lang. Meestal voelde ik dat aan de linkerkant, ten hoogte van mijn strottenhoofd. Ongeveer een half jaar later kwam hierbij dat ik een soort verdikking voelde aan mijn neus-/mondholte. Hierop ben ik doorverwezen naar de KNO omdat het lang aanbleef, maar de KNO gaf aan dat er niks aan de hand is. Dat was goed nieuws.
De zeurende pijn bleef in mijn bestaan. De pijn aan mond- en keelholte verdween wel. De laatste tijd komen er dus alleen maar meer zaken bij, ook zichtbaar.
Ik heb iets achter mijn keelamandel een witte bult zitten welke ik eind december ontdekte, hierbij een foto: https://ibb.co/THH5MWT (huisarts naar laten kijken, is niks zegt ze). Zelf heb ik het idee dat ik 'm voel zitten met slikken. De laatste dagen jeukt/zeurt het is. Het is zo'n halve cm groot en verdwijnt niet of wordt niet kleiner.
Daarna had ik last van veel verschillende dingen: Branderig gevoel op tong en gehemelte, vaak 's avonds (heb geen allergieën, laatst nog getest), grote smaakpapillen achter op de tong, droge mond (drink echt minimaal 10 koppen thee en water per dag, zo niet meer), gevoel van droge hoest en moeten schrapen van keel, kortademig, gevoel of keep dichtgeknepen zit (voel ik vooral goed bij gapen). Vandaag ontdekte ik zwartigheid nabij mijn smaakpapillen. Verder gevoel dat ik aften op mijn tong heb. Op den duur had ik flink wat rode puntjes op mijn tong maar die lijken weg. Ik poets mijn tanden sowieso twee keer per dag en schraap mijn tong na het poetsen.
Kent iemand anders dit?
Legionella, schimmel badkamer.
Ga dan met de klachten terug naar de huisarts. Legionella is het beslist niet, maar een schimmelinfectie zou eventueel kunnen