Zoeken Vraag het forum

Veel TL Lampen kapot

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • TL Lampen

Hoi,

De laatste week heb ik een winkel moeten slopen met het bedrijf, in de winkel hingen veel TL Buizen / Lampen.
    De meeste zijn kapotgevallen en ik en andere zijn erdoor gelopen en hebben ze ook weggegooid.

Er stonden wel veel ramen open, nu is mijn vraag, is dit nu schadelijk voor mij of anderen?

4 reacties
    Reageren
    Anoniem1
    Har

Hoi,
    Een TL lamp bevat een “edelgas” namelijk argon of krypton en zoals “edelgas” al doet vermoeden reageert het met NIETS, ook niet met je organen of bloed.
    A propos, argon en krypton komen al in de lucht voor, zij het in kleine hoeveelheden, dus je hebt in je leven al véél meer edelgassen in je longen gehad.
    M.a.w. geen zorgen maken!
    Groetjes, Har

Reageren
    Jurjen

ja er zit edelgas in TL balken en het witte poeder is een fluorescentiepoeder dat opgelost in een butyl vloeistof . allemaal niet zo schadelijk !! MAAR !! in elke buis zit ook kwik en dat is wel degelijk heel erg schadelijk ! het is zelfs zo erg dat in een kantoorruimte waar een buis kapot valt afgeraden wordt om binnen 8 uur daar weer te werken!!

dus ja het is wel degelijk schadelijk!! zeker voor het milieu

Reageren
Reageer op: Veel TL Lampen kapot
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.