Zoeken Vraag het forum

Diverticulitis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cor

Goedemiddag
    Ik ben met de diagnose diverticulitis na een scan van de seh naar huis gestuurd.
    Hoor dat de pijn overwegend links zit. Maar bij mij zit het rechts. 1 dag veel pijn gehad en daarna zakte het af. Na een week s’nachts een keer pijn gehad met plassen. Ik had de dag er voor bami gegeten, die ik opgebroken had in de boter. Zou dat te zwaar geweest zijn? En zijn er hier ook mensen bij wie het ook aan de rechterkant geconstateerd is?
    Groet Cor

4 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Diverticulitis treedt meestal op aan de linker zijde (van de dikke darm). Maar het kan zeker ook rechtszijdig optreden.
    Je moet dan natuurlijk wel onderzoeken of het toch niet een appendicitis is. Maar als de pijn na een dag afzakte… Dan is het geen forse ontsteking en je klachten later duid ik zeker niet daarmee samenhangend.

Reageren
    Cor

Wat bedoeld u geen blindedarm ontsteking of diverticulitis?

Reageren
    Cor

En is het veel voorkomend dat je een coloscopie krijgt? Ben er namelijk best wel van geschrokken. Je gaat dan wel van het ergste uit terwijl dat hopenlijk niet nodig is😔

Reageren
Reageer op: Diverticulitis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.