- Sjors1316 maart 2026 om 15:53
Goedemiddag,
Ik heb nu al vanaf november elke dag koorts / verhoging wat verschilt door de dag heen. het kan van geen koorts oplopen naar max. 38.8. Het is echt super zwaar en vermoeiend en ben daardoor enorm beperkt. In uitgebreid bloedonderzoek kunnen ze helaas niks vinden.
Ik heb dit ook gehad vorig jaar van februari tot april, maar daarna is de koorts uiteindelijk weggetrokken. Ik heb van april – november wel af en toe koortsperiodes gehad maar die hielden dan maar maximaal een paar dagen aan.
Daarbij heb ik ook wel een complex medische voorgeschiedenis. Zo heb ik in 2014 henoch schonlein gehad, 2020 recividerende henoch schonlein klachten, 2022 pfeiffer, 2023 galblaasoperatie na acuut last van galstenen (achteraf bleek die chronisch ontstoken te zijn) Ook heb ik pots (dysautonomie), last van erge vermoeidheidsklachten, last van mijn spieren, word ik vaak ziek, heb ik elke dag last van algehele malaise en kan ik door dit alles niet naar school of werken. Mijn leven staat stil terwijl ik pas super jong ben.
Heeft iemand enig idee wat ik nog eventueel zou kunnen doen? De artsen weten het helaas niet meer.
Groetjes.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
16 maart 2026 om 21:00is er ook bloed geprikt juist op het moment dat je koorts had?
Reageren
In ieder geval duurt eea te lang om te zeggen “zal wel weer over gaan..”
Ik zou een internistisch onderzoek laten verrichten. Maar misschien komen die ook uit op “Somatisch Onverklaarde Lichamelijke Klachten”.
Vroeger kwamen diagnosen als “ME” ook nogal eens naar voren.
En dan weten artsen het vaak niet meer…
Maar er zijn wel (SOLK) trajecten voor revalidatie!