Zoeken Vraag het forum

onderzoek met een echo

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Ik heb een echografie gehad van de bovenbuik.
    Stel ze zien iets afwijkends, belt de huisarts mij dan direct thuis, of hoor ik dat dan pas als ik zelf moet bellen?
    Hoe werkt nu zoiets?
    Wie kan mij daar antwoord opgeven?
    Groetjes van Lisa

9 reacties
    Reageren
    brenda A

het ligt er aan wat er is afgesproken.
    Vaak zeggen ze meteen wat er aan de hand is, het ligt er wel aan waar het gedaan wordt(welk centrum/ziekenhuis) en wie het doet.
    mijn laatste echo gaf een afwijking, de radioloog kwam er meteen weer bij en vertelde dat ik in een vlg wachtkamer moest gaan zitten voor een spoed CT scan, die werd na 10 min gedaan en ook daarvan kreeg ik meteen weer de uitslag te horen.
    dus met iets ernstigs nemen zo ook wel meteen aktie.
    zitten er b.v. galstenen dan zullen ze dat vlgs mij ook wel zeggen, trouwens als je meekijkt kun je ook vragen wat ze zien.
    als er iets ernstigs aan de hand is dan belt de huisarts je op.
    belt hij niet, dan bel jij hem na een week of de uitslag binnen is.
    Voortaan dus beter doorvragen WAT HOE WANNEER enz.enz.
    groetjes, Brenda

Reageren
    Tanja

Ja, ik ben het met Brenda eens. Dus eigenlijk komt het erop neer dat als er niets gevonden wordt, of als het onschuldig is, dat je dat later wel van de huisarts te horen krijgt. Eigenlijk best goed nieuws dus als je niets gehoord hebt!

Reageren
    lisa

Sorry ze zeggen dat iemand die de echo doet, niks mag zeggen !!! Alleen een arts! Wat begrijpelijk is! Dus wat jullie zeggen klopt niet!
    Dat had ik dan ook bij de echografie kunnen vragen, maar zij zei( heel goed hoor) dat hoor je van je arts (huisarts)
    Dussss

Reageren
    brenda A

wat ik al eerder zei: het ligt eraan waar het gedaan wordt en wie het doet.
    mij is al een aantal keren meteen de uitslag meegedeeld.
    maar dat zal niet overal zo zijn.
    je moet dus maar even afwachten.
    groetjes, Brenda

Reageren
    Tim

Tijdens een echo maakt de echografist(-e) een inschatting van het kennisniveau en de draagkracht van de patient.

Op basis van de bevindingen wordt dan wel of niet medegedeeld welk beeld het echogram heeft opgeleverd.

Op basis van de beelden van het aanvullend achografisch onderzoek in combinatie met de klachten en eerdere bevindingen van de dokter, kan een diagnose gesteld worden.

Deze diagnose kan alleen door een arts gesteld worden.

Reageren
    Mien

Kennis  van mij

heeft afgelopen  donderdag n echo onderzoek gehad voor darmonderzoek

Nu kreeg ze vandaag n brief dat haar dokter  donderdag  persoonlijk belt.

Dus neem  aan dat t iets  ernstig is.

Gr Mien

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet perse.

Reageren
    Sjaakje

Ligt eraan, leververvetting bellen ze niet acuut voor.
    Vinden ze mestrica panniculitis dan wordt vermeld maar ook geen spoed.

Catharina Eindhoven zegt de radioloog wat ie ziet online zie je ook de verslag

Reageren
    Peter (huisarts)

Of de huisarts belt moet je afspreken met de huisarts.
    Bij het verwerken van binnenkomende uitslagen zijn er huisartsen die er een conclusie/ beleid direct bijschrijven, zodat de assistente dan bij telefonisch informeren van de patient dit kan vermelden. Of dat de patient dit zelf kan inzien via het patientenportaal (inzage in eigen dossier).
    Veel huisartsen laten de patienten na enkele dagen zelf terugbellen om dan eventueel bij vragen nog een telefonisch consult / toelichting te plannen.

Reageren
Reageer op: onderzoek met een echo
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.