Zoeken Vraag het forum

onklaarbare ziekte verschijnselen door bedwants

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • melanie

Hallo

Heeft toevallig iemand eens een bedwants plaag gehad? Wij hebben rare ziektebeelden, en dat zich verspreid naar vriendinnen.

Hoop op een reactie, groetjes melanie

11 reacties
    Reageren
    brenda A

Kleine rode bultjes
    Hoe weet u dat u last heeft van bedwantsen? De meeste bedwantsen zitten in en rond het bed (vandaar ook de naam). Zij leven van uw bloed. De bedwants prikt met zijn steeksnuit door uw huid. In die snuit zitten 2 buisjes. Via het ene buisje injecteert de bedwants een verdovende stof en een stofje dat het stollen van uw bloed voorkomt. Via het andere buisje zuigt de bedwants het bloed vervolgens op.
    Een steek van een bedwants heeft veel weg van een muggenbultje. Typisch voor bedwantsen is dat de bultjes soms op een rijtje of in een cluster liggen. Dat komt omdat de bedwants tijdens het zuigen gestoord is, bijvoorbeeld doordat u ging verliggen. De bedwants prikt dan iets verderop uw huid opnieuw aan en begint weer te zuigen.
    Gevaar voor uw gezondheid?
    Bedwantsen brengen waarschijnlijk geen ziektes over, maar kunnen wel een allergische reactie veroorzaken. Hoe ernstig een besmetting met bedwantsen kan zijn kunt u lezen in onderstaand artikel van het RIVM. De man in kwestie liep in een net hotel ca. 400 beten op!
    Bedwantsen ook in nette hotels
    Op vakantie gaan helpt niet
    Je zou verwachten dat bedwantsen een lange vakantie niet overleven. Ze hebben dan immers niets te eten. Helaas gaat dat in de meeste gevallen niet op. Betwantsen kunnen tot 18 maanden zonder eten. En zo lang duren de meeste vakanties niet.
    Bestrijden van bedwantsen
    Bedwantsen kunnen niet vliegen of springen. Ze kunnen zich wel vanaf een muur op uw bed laten vallen. U kunt de volgende maatregelen nemen:
    Tape de beddenpoten in met dubbelzijdig plakband of plaats de beddenpoten in een bakje met water.
    Pak matrassen en kussens in plastic hoezen in of verwarm ze tot minimaal 70 graden celsius (kerntemperatuur!)
    Was het beddengoed bij minimaal 60 graden celsius.
    Bedwantsen zijn lichtschuw en verschuilen zich graag achter plinten. Kijk deze dus goed na, zeker als u holle plinten gebruikt.
    Grondig stofzuigen, dus ook alle naden en kieren. De stofzak vervolgens inpakken in plastic en weggooien.
    Kijk aangrenzende kamers ook na.
    Bedwantsen verplaatsen zich via kieren van huis tot huis. Licht de buren in en vraag of zij hun huizen ook nakijken.
    Schakel een professionele ongediertebestrijder in voor chemische bestrijding van de bedwantsen.
    Vaak is na drie weken een tweede bestrijding nodig en misschien nog een derde. Overleg dat met de ongediertebestrijder. Gebruik bij een tweede bestrijding een ander middel!

Reageren
    Anoniem
    melanie

Hoi hoi

Ik weet dat het bedwantsen zijnaangezien ik er twee bestrijdingsdiensten bij heb gehaald.

Maar het ergste is.dat wij hier een grrot geschil met de woningbouw hebben.
    Ze doen moeite met het erkennen van het probleem.
    aangezien ik niet de eningste hier ben die het heeft.
    En ik neem aan na een jaar gezocht te hebben.
    Ik daar ook de ziektebeelden van heb.

groetjes melanie

Reageren
    Ik

Bedwantsen zijn vies en moeten opgeruimd worden, maar je gaat er niet dood aan.

Reageren
    roland

ik ben ook een aantal maanden lang gestoken door bedwantsen. Van alles geprobeerd van spray tot wassen, reinigen etc. maar niets werkte. Uiteindelijk toch maar een bestrijder in geschakeld en nu gelukkig (!) van het probleem af.

Je gaat er zeker niet dood aan, maar het is gewoon vies en je wilt gewoon in een schoon bed slapen.

Check hier voor tips:

bedwantsen bestrijden

Reageren
    Anoniem

Wil je meer informatie hebben over de bloedzuigende kriebelige bedwants kijk dan hier: de [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/119814-bedwants-kriebelige-slaapverstorende-bloedzuigende-parasiet.html]bedwants[/url]!

Reageren
    Anoniem

Vreselijke beestjes inderdaad en heel moeilijk vanaf te komen, lees hier voor meer tips over bedwantsen bestrijden

http://www.bedwantsen.tips

Reageren
    Suzan

Hier een handige website met wat extra informatie over de bedwants.
    https://debestrijdingsbrigade.nl/bedwants

Reageren
    Annet

Was het een chemische behandeling?
    Was 1 behandeling genoeg?
    Is er ook onderzocht of ze al beneden waren?
    Alleen boven verdieping gedaan?

Reageren
    Nate

Zou dit bedwantsen beten kunnen zijn op mijn binnenkant bovenarm, vlak boven de oksel vooral?
    Alvast bedankt.

Reageren
    Nate

Bewantsen beten?

Reageren
Reageer op: onklaarbare ziekte verschijnselen door bedwants
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.