Zoeken Vraag het forum

Ovale bult op bovenbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Will

Ik heb al zo’n 2 jaar een rood/blauwe ovale bult tussen mijn bovenbeen en bil, echt leuk ziet het er niet uit en heb het gevoel dat deze ook groeit. Pijn heb ik er niet van, maar wel jeuk en vervelling op de bult zelf.

iemand enig idee wat het zijn kan, ik dacht zelf eerst aan een steenpuist of aambei maar na jaar is hij nog niet weg. Dus alle tips zij welkom.

10 reacties
    Reageren
    Ik

Na twee jaar had je allang naar de huisarts moeten gaan !!!

Niet naar de spoedeisende hulp, maar gewoon naar de huisarts. Meestal zijn zulke plekjes ingegroeide haartjes, of is het een ontstekinkje geweest dat wat verhard is geraakt, maar om zekerheid te hebben, zal de huisarts het moeten beoordelen, en dan kun je ook bespreken wat je eraan kunt doen.

Reageren
    Will

Klopt je hebt helemaal gelijk, ik heb ook het gevoel dat het niet beter wordt en groter, dus morgen toch maar een afspraak maken, wil er eigenlijks wel vanaf.

Reageren
    Maaike

Wil je laten weten wat deze rood blauwe bult is?

Reageren
    will

[b]Maaike schrijft:[/b]
    [quote]Wil je laten weten wat deze rood blauwe bult is?[/quote]

Is goed, ik denk overigens zelf aan een uit de hand gelopen ontsteking.

Reageren
    will

[b]Maaike schrijft:[/b]
    [quote]Wil je laten weten wat deze rood blauwe bult is?[/quote]

Inmiddels geweest en ook de dokter kon niet aangeven wat het was. Wel dat het ‘m niet gevaarlijk leek en volgende week wordt het weggesneden en verzonden naar een laboratorium.

Reageren
    Menno

Waarschijnlijk is het gewoon een fibroom. Een fibroom (fibroïde tumor) is een goedaardige tumor van het bindweefsel. Tenminste, dat ligt het meest voor de hand.

Kun je een foto maken en die hier plaatsen zodat we het kunnen zien en kunnen meedenken? Als je inlogt heb je deze ‘plaats-foto functie.

Maar als de huisarts niet weet wat het is en het wel wegsnijdt, is dat wel verstandig? Kan je niet beter eerst naar een dermatoloog worden doorverwezen zodat er eerst een gedegen diagnose wordt gesteld en dat er dan pas een behandeling wordt gestart?

Of is de huisarts wel zeker dat het geen kwaad kan dat er nu al behandeld wordt?

Ik ben toch wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

Reageren
    will

[b]Menno schrijft:[/b]
    [quote]Waarschijnlijk is het gewoon een fibroom. Een fibroom (fibroïde tumor) is een goedaardige tumor van het bindweefsel. Tenminste, dat ligt het meest voor de hand.

Kun je een foto maken en die hier plaatsen zodat we het kunnen zien en kunnen meedenken? Als je inlogt heb je deze ‘plaats-foto functie.

Maar als de huisarts niet weet wat het is en het wel wegsnijdt, is dat wel verstandig? Kan je niet beter eerst naar een dermatoloog worden doorverwezen zodat er eerst een gedegen diagnose wordt gesteld en dat er dan pas een behandeling wordt gestart?

Of is de huisarts wel zeker dat het geen kwaad kan dat er nu al behandeld wordt?

Ik ben toch wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt.[/quote]

Tsja volgens de dokter was het niet gevaarlijk, maar kon me ook niet zeggen wat het nou precies was. Hij was redelijk snel met zijn conclusie dus ik neem aan dat hij wel zeker was dat het geen kwaad kon. Ik ben eigenlijks al blij genoeg dat ie wordt wegegesneden.

Reageren
    will

Ondertussen heb ik zelf al wat foto’s gezien van een Fibroom enne ik moet zeggen dat mijn bult daar enorm veel van weg heeft qua symptonen. Vaaks/meestal blijken deze goedaardig en veel voorkomend te zijn dus maak me geen zorgen 🙂

Reageren
    brenda A

ze zijn inderdaad meestal goedaardig, toch zou ik een verwijzing vragen, ik vind wel dat hij mooi ruim eruit gesneden moet worden.

sterkte, Brenda

Reageren
    will

Bleek inderdaad na onderzoek te gaan om een goedaardige fibroom, inmiddels is ie weggesneden en ben ik er hopelijk voor altijd vanaf.

Reageren
Reageer op: Ovale bult op bovenbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.