Hoi,
Ik heb vandaag bloed laten prikken.
Na dat het buisje met bloed was gevuld zag ik dat de medewerker het dopje dichtdraaide.
Mijn vraag is: moet het dopje van het buisje altijd dicht worden gedraaid. Het gaat om het kleurige dopje.
Het dopje zat gewoon op het buisje, maar de medewerker draaide deze alleen dicht.
Is er iets fout gegaan of hoort dit gewoon zo?
Heeft verder gevolgen voor de uitslagen?
Denk je nou echt dat iemand die getraind is om bloed af te nemen en dit waarschijnlijk dagelijks tientallen keren doet, niet weet hoe ze een buisje moet afsluiten?
Beetje ver gezocht hoor.....
Ik laat regelmatig bloedprikken maar ik zag dat voor het eerst.
Het ging er echt chaotisch aan toe, vandaar dat ik me hier zorgen om maak.
Maar volgens jou kan dat geen kwaad?
Wat is dat nou voor een vraag? Dat had je dan meteen moeten vragen toen je het zag gebeuren.
En ik denk dat het logisch dat ze het dichtdraaien.
Ik weet niet waarom jullie zo geïrriteerd reageren op een normale vraag.
Ik probeer netjes aan te geven dat ik niet eerder heb gezien dat het gekleurde dopje wordt dichtdraait. Normaal word het buisje meteen in een rekje gezet na een paar keer heen en weer schudden.
maar nu zag ik dat het dopje eerst werd dichtdraait en vervolgens in een rekje gezet.
dus een hele simple vraag: kunnen de dopjes worden dichtdraait? Of zitten die normaal vast.
Het is aangedraaid om te zorgen dat het goed dicht zit en er niets uit kan. Voor de rest kan dat op een verder onderzoek geen enkele invloed hebben