Zoeken Vraag het forum

Bloedafname

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angie

Hoi,

Ik heb vandaag bloed laten prikken.

Na dat het buisje met bloed was gevuld zag ik dat de medewerker het dopje dichtdraaide.

Mijn vraag is: moet het dopje van het buisje altijd dicht worden gedraaid. Het gaat om het kleurige dopje.

Het dopje zat gewoon op het buisje, maar de medewerker draaide deze alleen dicht.

Is er iets fout gegaan of hoort dit gewoon zo?

Heeft verder gevolgen voor de uitslagen?

5 reacties
    Reageren
    Suus

Denk je nou echt dat iemand die getraind is om bloed af te nemen en dit waarschijnlijk dagelijks tientallen keren doet, niet weet hoe ze een buisje moet afsluiten?
    Beetje ver gezocht hoor…..

Reageren
    Angie

Ik laat regelmatig bloedprikken maar ik zag dat voor het eerst.

Het ging er echt chaotisch aan toe, vandaar dat ik me hier zorgen om maak.

Maar volgens jou kan dat geen kwaad?

Reageren
    John (moderator)

Wat is dat nou voor een vraag? Dat had je dan meteen moeten vragen toen je het zag gebeuren.
    En ik denk dat het logisch dat ze het dichtdraaien.

Reageren
    Angie

Ik weet niet waarom jullie zo geïrriteerd reageren op een normale vraag.

Ik probeer netjes aan te geven dat ik niet eerder heb gezien dat het gekleurde dopje wordt dichtdraait. Normaal word het buisje meteen in een rekje gezet na een paar keer heen en weer schudden.

maar nu zag ik dat het dopje eerst werd dichtdraait en vervolgens in een rekje gezet.

dus een hele simple vraag: kunnen de dopjes worden dichtdraait? Of zitten die normaal vast.

Reageren
    John (moderator)

Het is aangedraaid om te zorgen dat het goed dicht zit en er niets uit kan. Voor de rest kan dat op een verder onderzoek geen enkele invloed hebben

Reageren
Reageer op: Bloedafname
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.