- Alisa20 augustus 2023 om 22:28
Het is iets van 23 graden binnen, ik heb het koud onder dekentje van rug tot voeten, mijn voorhoofd is warm, maar de termometer geeft 37,7 aan, ik weet dat op de tong niet betrouwbaar resultaat krijgt maar mijn temperatuur is best laag voor koorts volgens de meter. Ligt dat aan de meter of manier van meten of heb ik geen verhoging?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2023 om 22:41Eerst maar eens kijken dat je de temperatuur goed kunt meten. En dat is beslist niet OP de tong
Reageren
Heb je lang in de zon gezeten vandaag?John (moderator)
20 augustus 2023 om 22:43Alisa21 augustus 2023 om 09:46Ik had niet in de zon gezeten, en gemeten onder tong, las dat er 0,5 bij moet dan. Het is iets van griep kreeg er later nog hoofdpijn en spierpijn bij. Als je dan paracetamol slikt remt dat het proces wat gaande is om het virus te bestrijden?
ReagerenSuus21 augustus 2023 om 10:40Paracetamol onderdrukt de koorts, het remt geen virus.
ReagerenAlisa21 augustus 2023 om 11:39Maar het is niet zo dat als je paracetamol neemt het langer duurt voor je beter bent?
ReagerenSuus21 augustus 2023 om 11:42Nee.
Reageren
Want als je je wat beter voelt door de paracetamol, kun je o.a. beter eten,drinken en slapen.
En dat zijn dingen die je nodig bent om te herstellenAlisa23 augustus 2023 om 10:15Klopt, heb het indd gemerkt na 1 dag was de koorts en pijn weg, nadeel is dat het nu omgegaan is naar vast zittend slijm in keel, zonder hoest prikkel
Reageren