Zoeken Vraag het forum

Hondsdolheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik zit in turkije en heb 2 keer een kat heprpneerd te aaien waar ik spijt van heb maar ben 2 keer gekrabd. Nu een keer ook een klein beetje bloed. En ben toch bang voor hondsdolheid, wat is nu handig?

7 reacties
    Reageren
    Suus

Hondsdolheid zul je zo niet oplopen.
    Maar je kunt wel andere ziektes oplopen, bijvoorbeeld tetanus.
    Blijf beter van die katten daar af.

Reageren
    Anoniem

Zeker weten? Alle 2 de katten probeerde / was ik aan het aaien en dan uit het niets krabde ze en blaasde ze. Het zijn gok ik zwerfkatten. Ze worden hier gevoerd bij een hotel en lopen hier overal. Voor mijn gevoel 3 kleine scrammetjes door een krab waar dus ook een beetje bloed uit kwam. Ook heb ik een ander soort sneetjes wat misschien kwam door de andere krab. Ik weet niet of het dezelfde katten waren.

Reageren
    Suus

Hondsdolle katten of andere dieren lopen niet rond op zoek naar eten,maar zitten weggekropen op een donker en stil plekje omdat hondsdolheid enorme lichtschuwheid veroorzaakt.

Reageren
    John (moderator)

Niet om vervelend te doen maar: als je toch zo bent voor rabiës, waarom blijf je dan niet gewoon van straatbeesten af?

Reageren
    Anoniem

Mijn vinger trilt als ik probeer te typen, ik ben de laatste tijd al een beetke bang en nu al helemaal, kan dit ermee te maken hebben?

Reageren
    Suus

Nee,dat is absoluut geen symptoom van hondsdolheid.
    Als je er ongerust over bent,ga dan naar de huisarts en laat onderzoeken wat wel de oorzaak is.

Reageren
    John (moderator)

stress en angst

Reageren
Reageer op: Hondsdolheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.