- 77779 juni 2018 om 18:12
Hoi allen,
Ik ben op vakantie in italië en werd vandaag aangevallen door een hondje. Weliswaar geen zwerfhond maar wat zo leek gewoon een huisdier. Nu heb ik ooit iets gehoord over hondsdolheid en wat ik er zo over lees is niet erg smakelijk…
De hond had vooral mijn broekspijp beet, maar ik voelde wel zijn tanden langs mijn been gaan. Bij nadere inspectie heb ik geen wondjes in mijn been kunnen vinden, ook geen penetratie. Wel had ik volgens mij schrammetjes gezien direct na de “aanval”, maar eenmaal terug in t hotel zag ik die ook niet meer. Bij nadere inspectie van mijn broek is de hond volgens mij ook niet door de broek heen gegaan met zijn tanden. Wel heb ik een muggenbult op de plek waar ik de tanden voelde van de hond.
Dit alles bij elkaar opgeteld,hoe groot zou de kans op hondsdolheid zijn? Ik weet niet of die honden zijn ingeënt. Excuses als dit echt een domme vraag is, maar de medische wereld is echt een labyrint voor mij.
En misschien een nog domme re vraag: is er kans dat de infectie van hondsdolheid nu op mijn broek zit? En dat deze dan toch via via bij mij terecht kan komen?
2 reactiesReageren77779 juni 2018 om 18:14Correctie: er is een heel klein schrammetje, meer een schaafwond.
ReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 00:32Zo krijg je toch echt geen rabies…(hondsdolheid)
Reageren