Zoeken Vraag het forum

Na coronatest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu corona en ben er de vorige keer erg ziek van geweest, tot ziekenhuis opname aan toe. Nu veel minder ziek alleen vanaf hoe lang na de positieve test is het gevaar geweken?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je gevaccineerd?

Reageren
    Anoniem

Ja maar dat is best al een tijd geleden aangezien ik geen risico patiënt ben. Ik wilde heel graag zsm een prik maar voor het zover was al besmet.

Reageren
    John (moderator)

De nu heersende variant is dan wel besmettelijker maar veroorzaakt veel minder klachten en problemen. Daarnaast heb je natuurlijk wel al afweerstoffen door de doorgemaakte corona en de vaccinatie. Dus ik denk dat het allemaal zal meevallen

Reageren
    Anoniem

Weet u hoe lang je antistoffen houdt na infectie en vaccinatie? De meningen hierover verschillen kennelijk nogal. Ik hoop en ga er vanuit dat het meevalt!

Reageren
    John (moderator)

daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld. De antistoffen blijven maar de effectiviteit ervan zal afnemen omdat er steeds nieuwe varianten zullen komen

Reageren
    Anoniem

Maar niet waarschijnlijk dat je na 5-6 dagen nog ergere klachten ontwikkelt?

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans niet

Reageren
    Anoniem

Tot wanneer moet je in isolatie blijven, ook daar zijn dus de meningen over verdeeld merk ik.

Reageren
    John (moderator)

Op de site van de GGD kun je die informatie vinden

Reageren
    Anoniem

Ja daar staat 5 dagen minimaal en 1 dag klachtvrij maar een hoestje die net als na andere virussen blijft hangen kan wel weken duren. Dan ben je neem ik aan niet meer besmettelijk?

Reageren
    John (moderator)

Dan ben je waarschijnlijk niet meer besmettelijk

Reageren
Reageer op: Na coronatest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.