Hoe snel een ander besmetten? Corona

Ik vraag me af of je iemand kan besmetten die je bv tegen komt in de toiletten van een restaurant. Ik kwam een oudere dame tegen die op een andere persoon wachtte in de toiletten.

Ik ben niet ziek maar ik ben sinds corona altijd bang om iemand te besmetten zonder dat ik weet of ik besmettelijk ben.

Is die schrik gegrond?

Reageer

Enig idee? De vrouw en ik hebben ook enkel tegen elkaar gezegd dat de wc bezet is.

Ik ben gewoon bang dat de kans erin zit dat ik deze vrouw ziek heb gemaakt al heb ik geen sumymptomen.

Reageer

Zo raak je in principe niet besmet

Reageer

De afstand tussen ons was Max 1 meter, kleine ruimte, misschien een 5tal minuten.

Ik zei niets tegen haar maar zij kwam korter en sprak me aan, dat het bezet was en ik reageerde ook, ja het is bezet. Meer niet.

Reageer

Wat een stress...
    Durf je überhaupt nog wel de straat op te gaan, maar de supermarkt, te gaan winkelen, naar school, naar werk of op stap?
    Beetje overdreven is dit wel. Je moet daar niet zo extreem mee bezig zijn.

Je blijft niet je hele leven lang besmettelijk als je een keer corona hebt gehad.

Reageer

Ik weet het, het klinkt overdreven. Ik heb nl ook ocd.

Ik wou gewoon even polsen of die schrik gegrond is. Het is nl omdat het om een oudere dame gaat.

Bedankt voor de reactie.

Reageer

Probeer er niet zo mee bezig te zijn. De kans dat je zo iemand besmet is nagenoeg nihil. En besmettingen zullen er ongetwijfeld nog een heleboel komen

Reageer

Ja dat is waar. Maar ik denk dat het nl ook die ocd is die me parten speelt.

Op het moment zelf denk ik er niet bij na. Pas achteraf komen de zorgen, had ik maar dit of had ik maar dat,... Wil niet verantwoordelijk zijn voor die dame haar ziekte.

Ik zal er preberen op te letten of beter gezegd, niet teveel op te letten 😊.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

😉

Reageer

Misschien komt dit ook omdat ik op 1 juli iemand heb gezien die 2 dagen later positief bleek te zijn? Maar ik heb niks symptomen gehad. Dus bij mijn weten was ik niet ziek..

Ik heb wel sinds de avond dat ik op restaurant ben geweest (waar ik die dame tegen het lijf liep) buikpijn en vandaag (dag 3) nog hevigere buikpijn. Lijkt buikgriep maar zonder diarree en overgeven heb ik net gedaan, klein beetje maar het was meer gal...

Kan dit buikgriep zijn? Buikgriep die mss niet helemaal door breekt?

Reageer

dat zou kunnen

Reageer
Reageer op: Hoe snel een ander besmetten? Corona
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief