Ik heb vandaag met mijn gezin ( inclusief een peuter van 2 ) hoogstwaarschijnlijk verdorven rijst gegeten. Het gaat om zilvervliesrijst basmati rijst dat een maand over datum was. Ik vond de structuur al vreemd maar dacht dat het zo hoorde. Heb nooit eerder zilvervliesrijst basmati gegeten en eet al jaren enkel witte rijst. Na afloop zat het me toch niet lekker en ben ik de rijst toch goed gaan inspecteren. Het zag er verschrompeld uit en het leek alsof er schimmel op zit. Kan dit kwaad voor onze gezondheid met name voor onze kleine? Moeten we hiervoor naar de dokter ter controle??
Hoi,
Als je je erg ongerust maakt of klachten hebt,kun je beter even de huisarts om advies vragen.
Hier op het forum is niet de hele dag een moderator actief en kan het tot het eind van de duren voor je een reactie krijgt.
Maar over het algemeen is rijst een produkt wat als het goed droog bewaard is,eigenlijk niet kapot gaat. De donkere stukjes zullen waarschijnlijk de vliesjes zijn en basmati rijst heeft gekookt een iets andere structuur dan gewone witte rijst.