Zoeken Vraag het forum

Te weinig testosteron in puberteit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jongen

Hallo,

Ik heb even een paar vragen. Als je in de puberteit te weinig testosteron hebt betekent dat dan dat je meer op een vrouw gaat lijken zoals je gezicht, schedel, kaken en heupen enzo. Dat door te weinig testosteron de heupen meer groeien en de het gezicht minder breed is en de adamsappel niet groot is? En als dat zo is kan je dst oplossen door op 16 jarige leeftijd testosteron toe te dienen

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Op de eerste plaats moet eens worden vastgesteld d.m.v. bloedonderzoek of überhaupt er een tekort aan testosteron is. Je uiterlijk kan namelijk ook genetisch bepaald zijn en ben je nog niet uitgegroeid en kan er nog van alles veranderen. Als er een tekort zou zijn, is behandeling met testosteron mogelijk.

Reageren
    Jongen

Maar als ik bijvoorbeeld te weinig testosteron had in het begin van de puberteit tot nu heeft dat geen effect op de groei van de heupen, kaken, breedte van het gezicht en adamsappel enzo. Want ik ben ook een lange tijd heel dik geweest van ongeveer 10 jaar tot 14 jaar. Maar dat ik bijvoorbeeld te weinig testosteron had en meer oestrogeen dat ik er meer vrouwelijk uitzie of klopt dat niet? En tot welke leeftijd groeit het schedel zegmaar je kaak en hoever die uitsteekt.

Reageren
    John (moderator)

Die vragen kan ik toch zo niet beantwoorden. Dat zou je dan toch met je huisarts moeten bespreken

Reageren
Reageer op: Te weinig testosteron in puberteit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.