Zoeken Vraag het forum

Al 3 weken koorts, maar alleen ’s avonds

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stefabn

Al enkele weken heb ik ’s avonds koorts. Overdag voel ik mij goed en ’s avonds is de koorts er…

16 reacties
    Reageren
    Linde

Je hebt iets onder de leden. Koorts is een symptoom van een actieve afweer tegen een indringer. je weet natuurlijk niet welke. De huisarts kan je hierbij helpen, dus ga er even naar toe.

Als het niet al drie weken zou duren had ik geadviseerd het af te wachten want normaal is het wel met twee weken over. Er is dus iets aan de hand omdat het al zo lang duurt bij jou.

Reageren
    Cynthia

Hoi, ik ben wel benieuwd wat je onder de leden had of hebt !
    Want ik kamp met hetzelfde, als drie weken alleen savonds koorts, smiddags begint mijn hoofd al te gloeien en heb ik knal rode wangen.

Ik hoor graag,
    Cynthia

Reageren
    Koef

Cynthia, heb je het alleen maar warm, en ben je vermoeid, of heb je de koorts echt gemeten. En zijn deze metingen betrouwbaar? Wat voor een thermometer gebruik je?

Het komt vaak voor dat patienten zeggen dat ze koorts hebben, terwijl het geen koorts is, en ze het alleen maar warm hebben.

Bij een lichaamstemperatuursstijging van 38,0 of hoger spreek je officieel van koorts.

Reageren
    Brenda A

als je echt koorts hebt zou ik naar de huisarts gaan, er kan ergens in het luchaam een infectie zijn.
    Voorbeeld: mijn nicht had dit ook, steeds aan het einde van de dag koorts, maar zij voelde zich ook niet helemaal lekker, zij bleek een infectie aan haar lever te hebben.
    laat het dus maar even nakijken.
    Brenda

Reageren
    Merith

en wat is er nu uitgekomen?

Reageren
    Anoniem

Beste,

Ik ben ook wel zeer benieuwd wat de oorzaak is. Heb het zelf ook nu sinds een week. Vanaf half acht acht uur stijgt mijn temperatuur gemiddeld een anderhalve graad met extreem rode ogen. Hoor graag meer!

Reageren
    Anoniem

Ik heb denk ik het zelfde, hoofdpijn voel me moe en me lichaam en voorhoofd voelen warm aan, maar niet alleen in de avond.. de hele dag.. ben gister langs huisarts gegaan maar die zegt dat het waarschijnlijk komt door omdat ik mee doe met de ramadan, maar ik heb vorig week donderdag voor het laatst gevast en sinds vrijdag voelt me hele lichaam en voorhoofd warm en hoofdpijn soms ook duizelig en moe, weinig kracht in mijn benen, heb geen koorts 36.7 kom ik uit, gecontroleerd bij Huisarts.. maar ik denk zelf dat het niet door de ramadan komt want ik heb vorig week donderdag voor het laatst gevast..

Reageren
    Ben Thuis

Ook in dit forum zie het weer: ‘smorgens geen koorts, oplopend in de middag en avond. Het nomale temperstuurverloop ksn dit onvoldoende verklaren. Je lichaamstemperstuur stijgt in de loop van de dag iets, maar ik ken veel gevallen waatbij die stijging tot wel 2 graden is. Er is dan wel een inderliggende infectie zoals griep voor nodig. Die stijging moet m.i. het gevolg zijn van een biologische klok die het afweersysteem aanstuurt.

Reageren
    Lezer

Heb sinds twee weken alleen in de avond koorts, ben alleen s avonds doodmoe en voel me zeer ongemakkelijk. Pijn in mijn oren, hoofd, laag in de keel, onderrug …….Ben met dit verhaal naar de dokter gegaan. Direct enkele proeven gestart om te kijken waar de ontstekingshaard zit. Ben benieuwd wat hier uitkomt.

Reageren
    Manon

Kan het ook van blaas ontsteking komen ? Ik heb sinds een paae dagen heb ik er ook last van dat ik met 4-5uur savond koorts krijg ik heb ook totaal geen eetlust ik ben zo misselijk en duizelig voel me zwak wat ik denk van te weinig wten komt. Maar ik zou ook al een paar dagen geleden ongesteld moeten worden maar het voelt alsof iets het ophoud dat er niks uit komt vindt ik raak ik heb al bijna een weekdat er elke dag ee3 druppels oud bloed uit komd

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk te zeggen.Ga met de klachten naar de huisarts en laat je urine controleren.

Reageren
    Eddepet

wat is dit voor een mentalitiet? Je leest 20 keer dezelfde symptomen van iedereen want oh wat hebben we medelijden met onszelf,, maar niemand neemt ooit de moeite om later  te zeggen wat de oorzaak nu eigenlijk was

Reageren
    Suzan

@Eddepet denk dat de meeste mensen hier puur voor zichzelf een vraag stellen.

In bijna geen enkel topic wordt nog weer teruggekoppeld door de topic starter, op een enkeling na. Vaak ook niet als iemand de moeite neemt om er op te reageren. Of kijk naar de topics waar toch al  een duidelijk antwoord gegeven is, daar wordt de zelfde vraag gewoon nog 10 keer onder gesteld.Als mensen een vraag of hun antwoord hebben, lezen of reageren ze niet meer.

Ik vind het ook wel jammer dat er niet meer interactie tussen mensen hier is…..

Groetjes Suzan

Reageren
    marco

Hallo,

Ik was voor mijn vader aan het zoeken naar oplossingen voor hetzelfde probleem.

Hij had ook 3 weken iedere avond koorts en is op een gegeven moment in het ziekenhuis terecht gekomen.
    Hij is 81. Daar heeft hij 3 weken een infuus gekregen om een bacterie/virus in zijn bloed te bestrijden, en daarna nog 3 weken thuis.

Dit is een maand of 2 geleden nu heeft hij weer iedere avond koorts.

Waarschijnlijk is de bacterie in zijn lichaam gekomen door een onverzorgde wond aan zijn hand van werken in de tuin.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Marco

Reageren
Reageer op: Al 3 weken koorts, maar alleen ’s avonds
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.