- sylvia17 augustus 2008 om 20:17
kan iem and mij vertellen wat ik heb??? ik heb sinds 5 jaar een donker bruin/zwart puntje in mijn navel (lijkt op een teek, maar kan het volgens mij niet zijn want een teek voed zich max. een week op 1 iemand) maar sinds een jaar heb ik er een tweede puntje (ook soort teekachtig iets) bij, ook in mijn navel! ene puntje is ong. 1 mm groot, maar andere is 2 a 3 mm groot. Maar ik heb een onwijs gevoelige navel, tot pijnlijke aan toe, ikzelf kan mijn navel niet eens aanraken. Ik durf dus echt niet naar de dokter, omdat ik bang ben dat het eruit getrokken moet worden! Kan het misschien zijn (want mijn navel ziet er van binnen uit als een soort krentje qua structuur) dat stukjes huid aan het afsterven zijn ofzo???
HELLUP!
5 reactiesReagerenbrenda17 augustus 2008 om 21:14als jij je navel niet aanraakt, maak je hem dus ook niet goed schoon en dit is toch echt nodig!
Reageren
het kan gewoon vuil zijn, maar een navel kan ook gaan ontsteken, zou er even iemand die je vertrouwd , goed naar laten kijken, en als het pijn doet gewoon ven naar de huisarts om eventueel erger te voorkomen!Marc17 augustus 2008 om 22:44Hygiëne van de navel is belangrijk om infecties te voorkomen. Minstens éénmaal per week de dieper gelegen navel schoondouchen met de douche op de navel gericht. Niet aan de huid pulken i.v.m. het risico op wondjes. Bad is vanzelfsprekend ook goed.
Reagerengladdevogel18 augustus 2008 om 18:47Dag Sylvia,
Het lijkt me het beste dat je toch naar de dokter gaat en je eventueel laat doorverwijzen naar een dermatoloog.
Wellicht kan er gesproken worden over plaatselijke verdoving indien er operatief iets moet gebeuren, maar omdat je nu niet weet of het iets externs is (wat zou kunnen ivm slechte lokale hygiene en overgevoeligheid), of dat het vanuit je lichaam komt, is het nu nog een te vroeg stadium om te huiveren over bepaalde ingreepmethoden…
Succes,
Gr Gladdevogel
ReagerenAnoniem20 maart 2014 om 08:19Het is iets heel naars heb het zelf ook. Echter kan het heel makkelijk verwijdert worden. Een arts heeft het er binnen 3 seconden uit. Je wilt alleen echt niet zien wat er uit komt
ReagerenAnoniem10 augustus 2014 om 14:15Is niets ernstigs ik heb het ook al jaren doordat je waarschijnlijk een diepe navel hebt gaat vuil daar makkelijk nestelen. Ik maak altijd een oorstaafje vet met olie dat haal ik vervolgens door mijn navel en laat het even weken. Na 10 minuten kun je het er met een pincet of met je nagel gemakkelijk uithalen. Nadeel is wel dat het altijd weer terugkomt na verloop van tijd
Reageren