Zoeken Vraag het forum

Tekenbeet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meg

Ik heb een tijdje gelden een soort bultje gevonden aan de binnenkant van mijn bovenbeen, net onder mijn billen. Ik voelde het tijdens en na het fietsen en heb er toen trekzalf opgedaan. Daarna was de pijn weg en omdat ik het bultje zelf niet kan zien, dacht ik dat het weg was. Verder had ik geen klachten. Maar nu heb ik dit weekend weer op dezelfde plek zo’n bultje gevonden. Ook nu heb ik er trekzalf op gesmeerd (dat is het bruine op de foto), maar ik ben bang dat het misschien een tekenbeet kan zijn omdat ik een tijdje geleden, net voor de eerste bult, in het park heb gezeten. Daarnaast ben ik nu een beetje grieperig, ik heb geen koorts! Kan iemand mij hierbij helpen? Ik wil wel naar de dokter gaan, maar de plek is nogal gênant dus ik hoor het liever eerst van anderen en daarnaast heb ik geen rode kring ofzo dus ik weet niet of het echt ernstig is.

Bijlagen:
    4 reacties
    Reageren
    Meg

Nog een andere foto

Bijlagen:
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt toch eerder op een ontsteking. Ga toch even naar de huisarts.

Reageren
    Peter

Neu, dat is geen tekenbeet.

Daarbij blijven teken dagenlang in je huid zitten en zuigen zich steeds voller met bloed.

Reageren
    Wat is dit

Daar vaker een plekje gehad Het is weer teruggekomen daar lagen is het wel maar het blijft nog wel een beetje een bolletje in een huidskleur en op een gegeven moment irriteert het weer En dan krijg ik dit weer te zien Ik ben bang dat het meer is dan een puistje Ik heb ook ontsteking in mijn gezicht gehad en het blijft maar niet over te gaan

Reageren
Reageer op: Tekenbeet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.