Zoeken Vraag het forum

Verbrand door de zon en mijn broek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sj

ik zit vandaag lekker in de tuin het is maar 8 graden bij ons en misschien 10 in de tuin, ik zit nog geen kwartier in de zon en heb een verbrande huid op mijn benen.. rode vlekken en striemen. De zon is door mijn donker blauwe broek heen gebrand.. is dit schadelijk voor mijn huid?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Verbrandingen zijn nooit goed

Reageren
    Amber

Goedemiddag

heb een vraagje

vorig jaar was ik zo verbrand geweest op me kuiten en gelijk alo Vera op gesmeerd. Maar nu als ik op me hurken ga zitten wordt het rood en beetje branderig gevoel moet ik naar de dokter toe of is der een zalf voor ??

hoop dat u me kan geleden hiermee

groetjes

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch verstandig is om naar de huisarts te gaan en ernaar te laten kijken

Reageren
    Jane12347

Ik heb dit vaak .
    In de zon met spijkerbroek aan , voel ik de zon branden door mijn spijker broek als ik zit .
    Rode vlekken , die pad s avonds weggaan.
    Moet ik mijn benen vooraf insmeren ?
    Of is er een andere oplossing ?
    Ik schuif nu op een terras mijn benen bewust onder het tafelblad of ik leg een tas of handdoek over mijn benen

Reageren
    John (moderator)

Vooraf insmeren is wellicht een optie. kwestie van uitproberen

Reageren
    Tonnie

Ook ik heb dit meegemaakt. Door mijn grijze broek verbrand op het been.Rode vlekken zelfs een blaar.

Reageren
Reageer op: Verbrand door de zon en mijn broek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.