Zoeken Vraag het forum

dokter weet het niet meer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • memyselfandi

Als de dokter het niet meer weet,weet ik het ook niet meer. Tips etc. zijn méér dan welkom.

Zal even kort de klachten opschrijven en wat er al gebeurd is.

-al maanden pijn op plek vd nieren,maar ook op plek ,linksonder in mijn buik)

-sterk ruikende urine

-vaak moeten plassen

-Al weken bloed in de urine=> Ontstekingswaardes zijn meteen gecheckt,maar die is prima,dus sowieso geen blaasontsteking of iets in die richting

-hormonen zijn in de war=> ineens onregelmatig ongesteld(soms anderhalve week te vroeg of zo)

-uitgebreid bloedonderzoek gehad => niks uit gekomen

->foto’s van buik gehad => niks uitgekomen

-Echo van de gehele buik gehad (oa dus blaas,eierstokken,baarmoeder,galblaas,nieren ,aorta etc)=> niks uitgekomen

Nierstenen etc zijn dus ook uitgesloten

Pijn word ondertussen steeds erger en voel me totaal niet goed.Bloed in urine is er ook nog .

Vorige week was ik bij mijn fysiotherapeute die mijn rug ook onderhanden nam. Ze zei dat de plekken waar ik zo’n pijn heb, de plekken zijn waar mijn nieren zitten

Gisteren was ik toevallig bij de gyneacoloog met mijn dochtertje en heb haar ook alles voorgelegd(wel versnelde versie,want was er voor wat anders haha). Ook zij zei direct dat het klonk als mijn nieren.

Ik zelf weet het niet meer ,alleen dat ik van de pijn af wil en me weer lekker wil voelen. De pijn en het nare gevoel beginnen me inmiddels ook te beperken in mijn dagelijkse leven.

Weet iemand wat we nog meer zouden kunnen doen?

kunnen het alsnog mijn nieren zijn,ook al komt er verder niks uit echo’s en z0?

help?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Onmogelijk is het niet. Vraag een verwijzing voor de uroloog

Reageren
    Catootje

Bij een onregelmatige menstruatie kunnen zaken spelen als insulineresistentie en oestrogeendominantie, alsmede bepaalde tekorten. Ook bepaalde medicatie kan van invloed zijn. Zelf had ik in het verleden problemen met mijn cyclus, door gebruik van ibuprofen.

Hier een linkje over wat mogelijke oorzaken kunnen zijn bij bloed in de urine. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=20484

Reageren
    Yjo

Om te zien of je nieren goed werken kun je een mri laten doen waarbij een beetje radioact stof ingespoten wordt.. kan geen kwaad verder.

Reageren
    kaje

Ben een man van 60 jaar.
    Moet ongeveer 2 a 3 keer tussen 22 uur en 6 uur plassen.
    Prostaat is verder oke.
    Wat kan ik gebruiken om minder te plassen s,nachts
    Na 20 uur drink ik niets meer vooraf 2 glazen water na eten.

Mvg kj

Reageren
    John (moderator)

Heb je overgewicht?
    Je bekkenbodemspieren zouden daar een rol in kunnen spelen. Daar kun je voor naar een bekkenbodemfysiotherapeut gaan. Die kan de spanning van de bekkenbodemspieren meten

Reageren
    Catootje

@kaje, kan te maken hebben met je zenuwstelsel en bepaalde neurotransmitters. Voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen kunnen een rol spelen. Als je eventueel medicijnen gebruikt. Ook die werken ontregelend. Een natuurgenezer zou verder kunnen kijken.

Reageren
    Jongedame

Hangt de bloed in de urine samen met de menstruatie?

Het klinkt ook wel als endometriose.

Heb je al een verwijzing voor een nefroloog?

Reageren
    Alias34

Scan eisen.. familielid heeft ook zo maanden aangemodderd met bloed in urine , kuurtje hier echo daar etc en bleek kanker te hebben. Op de echo zien ze niet alles scan is veel betrouwbaarder om afwijkingen op te sporen. Betekent uiteraard niet dat dit bij jou het geval is maar ik zou wel met mn vuist op tafel slaan.

Reageren
    Anoniem

Ja bloed in de urine kan een huisarts toch niet negeren en zo laten? Off topic maar is het wel goed afgelopen met jouw familielid?

Reageren
Reageer op: dokter weet het niet meer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.