- FeetjeL3 augustus 2017 om 19:14
Ik ben een meisje van 13
Ik heb al mijn hele leven moeite om naar het toilet te gaan.
Ik durfde het niet of het lukte niet.
Ik kon deze week al vanaf donderdag niet naar het toilet.(het is vandaag donderdag) dus een week. Ik probeerde en probeerde. Nu lukte het mij maar mijn ontlasting was zo hard als steen! Ik schrok me dood. Er zit Nog steeds ontlasting vast. Het leek wel alsof ik een bevalling had ofzo. Mijn ouders zijn niet thuis en ik ben ongerust. Weet iemand misschien wat ik moet doen??Alvast bedankt
Mvg FeetjeL
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2017 om 20:20Je moet sowieso zorgen dat je voldoende voedingsvezels eet en dagelijks vers fruit. Daarnaast moet je minimaal 1.5 liter water per dag drinken. Op dot moment kun je er niks aan doen. Maar morgenvroeg wel even naar de huisarts gaan. Die kan dan iets voorschrijven zodat je makkelijk kunt poepen
ReagerenCatootje4 augustus 2017 om 09:25Belangrijk is om ook oplosbare vezels te eten, zoals psyllium, inuline en appelvezels. In een middel als Colon Clean zit psyllium en inuline. Ook lijnzaad – goed kauwen – en chiazaad kunnen helpen. Bij obstipatie kunnen ook tekorten, zoals magnesium en vitamine b een rol spelen.
Reageren