- David25 juli 2017 om 12:51
Overdag een temperatuurstijging tot 39°C, in de avond begint het af te nemen en ’s nachts een temperatuur volgens het boekje 36.6°C
Dit al 3 dagen oprij. Kan iemand mij iets meer vertellen hoe dit kan.
Ter verduidelijking, ik slaap ’s nachts 🙂3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juli 2017 om 13:05en ’s nachts een temperatuur volgens het boekje 36.6°C, Ter verduidelijking, ik slaap ’s nachts Hoe weet je nou wat je temperatuur ’s nachts is als je slaapt?
Je hebt geen andere klachten? Keelpijn, oorpijn, kiespijn, verkoudheid? Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
ReagerenDavid25 juli 2017 om 13:36Omdat ik opsta om te plassen of om te drinken en maak dan gebruik van het moment om mijn temperatuur te meten. Geen alcohol en geen drugsgebruik. Als medicatie gebruik ik ibuprofen om mijn temperatuur overdag aan te pakken. Ik heb een verstopte neus, moet veel hoesten met slijmen en heb precies een druk op mijn oren. Ik zou zeggen een verkoudheid of een griepje maar met dat verklaard mijn temperatuurstijging overdag niet.
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2017 om 13:45Ik heb een verstopte neus, moet veel hoesten met slijmen en heb precies een druk op mijn oren. Ik zou zeggen een verkoudheid of een griepje maar met dat verklaard mijn temperatuurstijging overdag niet. Je hebt een virusinfectie, natuurlijk verklaart dat verhoogde temperatuur overdag. Omdat je overdag ook actief bent waardoor de temperatuur is iets hoger wordt, heb je juist overdag koorts. Niet zo vreemd.
Gebruik tegen de koorts paracetamol i.p.v. ibuprofen.
Reageren