- Lonnie10 oktober 2023 om 10:23
Goedemorgen, ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden maar waar ik graag antwoord op zou willen hebben.
Ik ben bekend met nachtzweten. Ik word iedere nacht wel een keer wakker, nat van het zweet. Dat is een feit. Maar nu heb ik sinds een paar weken een smartwatch die ook mijn temperatuur meet. Ik krijg dan een ‘alert ‘op mijn horloge als de temperatuur boven de 38 graden is. Ik kan zien op de grafiek dat ik iedere nacht een piek in mijn lichaamstemperatuur heb tot vaak 39.8 of zelfs boven 40 graden. Overdag is mijn lichaamstemperatuur gemiddeld tussen 36.00 en 36.4
Is dat echt koorts wat ik de nacht heb? Of is het logisch dat de lichaamstemperatuur stijgt tijdens een ‘opvlieger’? Alles wat ik erover kan vinden is dat een opvlieger ‘kan voelen’ alsof je koorts hebt. En niet of de temperatuur ook echt zo veel stijgt.Ik hoor graag,
Lonnie1 reactieReagerenSuus10 oktober 2023 om 11:05Een opvlieger is een stijging van je lichaamstemperatuur en geen koorts. Maar je smartwatch herkent het verschil tussen een opvlieger en koorts niet.
Daarbij is een smartwatch geen betrouwbaar “meetinstrument ‘. Temperaturen doe je met een thermometer en dan bijvoorkeur rectaal.
Reageren