Zoeken Vraag het forum

Glas laten vallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J_Glas

Beste forumbezoekers,

Ik heb gisteravond een glas laten op de grond. Het was een groot glas en de scherven lagen overal. Normaal zou ik me geen zorgen maken maar toen het glas viel kwamen alle scherven tegen mijn lichaam terecht. Voornamelijk tegen mijn benen want ik zat op een stoel dus op andere plekken zal het waarschijnlijk niet geweest zijn.

Ik dacht ‘Ohnee, er zijn vast een paar wondjes nu’ maar er waren geen wondjes. Mijn benen zagen er zoals normaal uit. Toen ik het glas begon op te kuisen was ik geschrokken van de hoeveelheid scherven en hoever ze geschoven waren want ze lagen echt overal. Toen begon ik me zorgen te maken over het feit dat er zoveel tegen mijn been waren aangekomen want ik ben een beetje beginnen opzoeken en kwam bij glassplinters en minuscule scherven die in je huid doorboren en dan in je lichaam gaan rondzwerven dus daarom wil ik even een beetje raad krijgen hier.

Dus waar ik eigenlijk een antwoord op wil:

Kan het zijn dat er minuscule glassplinters op mijn lichaam of in mijn lichaam zijn terecht gekomen? (er was geen bloed of wond te zien). Zou ik het voelen als er heel kleine splinters in mijn huid zitten?

Ook misschien goed om te weten: Ik heb een goed halfuur nadat het glas gevallen was men benen ingesmeerd met zeep en een 10 à 15 minuten afgespoeld.

Ik hoop dat ik een ‘verlossend’ antwoord hier krijg want ik loop er toch een beetje slecht van.

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal verder geen probleem zijn, anders waren hele kleine wondjes ontstaan en zou je dat voelen als je licht over je been wrijft

Reageren
    J_Glas

Dus u denkt ook dat er bloed aanwezig moet zijn?

Ik heb geen bloed gezien op de vloer, in de douche, op dekens, op kleren… Dus ik mag er waarschijnlijk van uit gaan dat er geen probleem is?

Ik heb wel nu zo een raar gevoel aan mn benen maar dat is misschien omdat ik er altijd aan denk….

Wat denken jullie??

Reageren
    John (moderator)

Nee geen bloed, maar kleine wondjes of sneetjes op je benen.  Het rare gevoel zal inderdaad ontstaan omdat je eraan denkt. Ik denk niet dat je verder zorgen hoeft te maken.

Reageren
Reageer op: Glas laten vallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.