- Mari-lou24 mei 2017 om 11:20
Ik heb een vraag over mijn standaard lichaamstemperatuur.
Ik was altijd iemand die niet zonder een shirt of iets dergelijks kon slapen in bed, met een dekbed over en het liefst nog een extra deken. Sinds 2 a 3 maand is het opeens compleet omgekeerd, het liefst slaap ik nu zonder deken en kleding aan. Dat vond ik nogal vreemd, maar niet persee vervelend.
Nu het zomers begint te worden komen er ook weer muggen binnen. Van deze muggen heb ik mijn hele leven geen moment last van gehad, tot nu. Ik wordt ineens helemaal lek geprikt.
Ik heb al gelezen dat muggen op lichaamstemperatuur en zweet afkomen, prima.
Maar hoe kom ik dan nu ineens aan deze verhoogde lichaamstemperatuur?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 mei 2017 om 11:29Wat noem jij een verhoogde lichaamstemperatuur? Hoe hoog is die? Hoe oud ben je?
ReagerenMari-Lou24 mei 2017 om 12:06Ik heb het niet letterlijk gemeten, dat is het probleem ook. Maar ik heb het gewoon een stuk warmer dan dat ik in voorgaande jaren heb gehad. Ik zweet ook veel ’s nachts, voor een paar maand terug had ik dit nooit.
Ik ben 22.
ReagerenJohn (moderator)
24 mei 2017 om 12:14Er is verder niets veranderd? Geen medicijnen, drugs, alcohol gebruik? Geen dieet gevolgd of plotseling gewichtstoename? Meer stress of spanningen?
ReagerenMari-Lou24 mei 2017 om 12:22Nou niet echt nee, ik ben wel meer gaan sporten nu ik zo terug kijk rond dat dit veranderde. Maar daarbij niets veranderd in mijn dieet en als het gaat om lichaamsgewicht merk ik geen verschil.
ReagerenJohn (moderator)
24 mei 2017 om 12:26Je bent meer gaan sporten, dus je metabolisme verandert. Ben je ook meer water gaan drinken nu je meer sport?
Reageren