- MJ21 juli 2025 om 20:45
Mijn zoontje van 2 heeft al een half jaar opgezette lymfeklieren in de hals, al 3x bij de huisarts geweest in een half jaar tijd omdat het me toch niet zo lekker zit. Hij zegt dat het zijn afweersysteem is en dat kinderen vaak iets onder de leden hebben. Maar mijn zoontje heeft het afgelopen half jaar 1x koorts gehad en is 1x verkouden geweest. Hij heeft wel eczeem wat nu niet via zijn huid tot uiting komt, zou het kunnen dat de lymfeklieren hier dan ook op reageren?
Ik heb er gewoon niet zo’n fijn gevoel bij omdat het al voor zo’n lange tijd is. Foto in bijlage!
6 reactiesReagerenSuus21 juli 2025 om 21:05Dat hij niet verkouden is geweest, zegt niet dat hij niks onder de leden heeft gehad waarbij zijn afweersysteem aan het werk is geweest en er voor heeft gezorgd dat hij niet ziek is geworden.
Reageren
En eczeem kan idd ook zorgen dat lymfeklieren opgezet zijn of blijven.Bijlage lukt niet helemaal?21 juli 2025 om 21:20—
ReagerenMJ21 juli 2025 om 21:24Suus21 juli 2025 om 21:31Als je er ongerust over bent en de huisarts niet gelooft/vertrouwt, vraag dan een verwijzing naar een kinderarts
ReagerenMichelle21 september 2025 om 14:59Is de klier inmiddels weg? Mijn zoontje heeft precies hetzelfde…
ReagerenMichelle21 september 2025 om 15:01Ook meermaals bij HA geweest. En een echo gemaakt, echo liet zien reactieve lymfeklieren. (Hij heeft er meerdere, 3 stuks) HA wou voor de geruststelling bloed laten afnemen, maar dit wil ik liever niet omdat hij pas 2 is.. ik hou het dus nu zelf steeds in de gaten. Wordt niet kleiner en niet groter. Kliertjes zitten er ongeveer sinds eind juni.
Reageren