- Hans14 november 2024 om 21:53
Hallo Suus,
Ik heb een aantal van je reacties gelezen. Het valt me op dat ze regelmatig kortaf en soms zelfs bot overkomen. Mensen hebben zorgen en of zijn op zoek naar geruststellende woorden. Een beetje empathie kan geen kwaad. Ook al heb je vaak gelijk.1 reactieReagerenSuus21 december 2024 om 09:38@Hans
En soms zijn mensen een spiegel of een schop onder hun kont nodig.
Reageren
Pamperen en steeds bevestiging of geruststelling geven werkt bij angst juist averechts, ookal vindt die persoon dat misschien niet leuk, omdat hij of zij juist graag wil horen zielig en onbegrepen door de huisarts hij of zij is.
Het is niet helpend om dan eindeloos mee te gaan in de angst voor iets wat helemaal niet reëel is, dus dat doe ik niet.
En antwoorden geven op vragen, waarvoor je helderziende 🔮moet zijn om ze te kunnen beantwoorden zonder onderzoek, doe ik ook niet. Denk trouwens ook niet dat je dat überhaupt zou moeten willen.
Dan verwijs ik naar een arts.
En wat ik onder dat andere topic ook al schreef: iedereen is vrij om vragen te stellen, maar ook om die vragen te beantwoorden.
Daarmee neem je dus zelf het risico om een antwoord te krijgen wat je niet aanstaat…….