tetanus vaccinatie

"/> tetanus vaccinatie - Medische Forum - Dokter.nl

tetanus vaccinatie

ik heb gewoon een hypothetische vraag als je volledig bent ingeënt voor tetanus ben je dan nog beschermd na 10 of 15 jaar of moet je dan direct een nieuwe inenting, want ik bedoel zit het vaccinatie nog steeds in je na 10 jaar of is het verdwenen en moet je een herhaling doen ?

Reageer

Als je correct gevaccineerd bent, dan ben je voor 10 jaar beschermd.
    Haal je niet binnen die 10 jaar een herhalingsprik, dan is de bescherming niet afdoende meer.
    Om weer beschermd te zijn, moet je dam weer opnieuw het volledige vaccinatie schema krijgen.

Op de website van bijvoorbeeld het RIVM kun je dat vinden.

Reageer

ah oke dus stel mijn mijn 10 jaar is voorbij dan ben ik nog een paar dagen een beetje beschermd toch

Reageer

Een klein beetje beschermd staat gelijk aan niet voldoende beschermd.
    Je kunt beter zorgen dat voor die 10 jaar een herhaal vaccin haalt, als je regelmatig risico loopt.

(Verhoogd risico geldt voor mensen die bijvoorbeeld beroepsmatig met dieren werken, op straat werken of in de groenvoorziening. Of als je veel tuiniert en regelmatig wondjes hebt of een buitensport beoefend waarbij je vaak wondjes oploopt.)

Reageer

oh zo dus een klein wondje van 1 a 2 cm kan all voldoende zijn

Reageer

en de tweede en ook laatste vraag als je tetanus hoe erg zijn slikklachten en ademhalingsklachten zijn , is het dan zo dat de symptomen die je ervaart op de tijd erger worden of is het zo dat het wisselvalig is ?

Reageer

Een klein wondje kan al genoeg zijn idd.

De klachten die ervaart zullen steeds erger worden. En dat zijn niet slikklachten die iedereen wel eens heeft,maar dusdanige klachten dat je niet zult twijfelen direct de huisarts te bellen

Reageer

oke dus in principe zijn de klachten zo pijnlijke dat je naar de doktor zou moeten gaan hum nu ben ik wat wijzer

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

voelt trouwens dan de spieren pijnlijk aan als je tetanus hebt ?

Reageer

Als je besmet bent, duurt het meestal 6 tot 15 dagen voordat je ziek wordt, maar het kan ook enkele maanden duren. Vaak krijg je eerst last van rusteloosheid, geprikkeldheid en hoofdpijn. Daarna treedt verkramping van de spieren op.

Reageer
Reageer op: tetanus vaccinatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif