Zoeken Vraag het forum

Behandeling na haarnestcyste operatoie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag, ik ben vorige week geopereerd aan een haarnestcyste ter hoogte van mijn stuitje. De operatie is vlekkeloos verlopen, hechten was geen mogelijkheid, omdat dan een holte zou ontstaan wat weer zou gaan ontsteken. Deze wond moet dus open blijven en drie maal daags worden gespoeld.
    Na het spoelen moet het gaasje in de wond (oprollen en dubbelvouwen) weer worden vervangen. Maar dit spoelen voelt heel tegenstrijdig. Sowieso zorgt dit spoelen voor enorm veel pijn, maar het voelt ook alsof de wond hierdoor vrijwel niet dicht kan groeien, aangezien het voelt alsof het gaasje de wond kapottrekt.
    Ook als de douche op een te harde straal staat, lijkt het mij dat het herstelproces alleen maar vertraagt, maar het lijkt mij ook weer dat de wond anders niet goed wordt gereinigd. Het voelt allemaal heel tegenstrijdig en zeer ongemakkelijk.
    Ook blijft onderin de wond nog een wat slijmerige substantie achter, maar dit is niet weg te spoelen, heeft dit te maken met dat de wond heelt, of is dit juist een slecht teken?
    Hierbij dus veel vraagtekens, omdat ik er helemaal niet bekend mee ben. Alvast bedankt voor verdere informatie!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan me voorstellen dat het tegenstrijdig voelt, maar hetmis juist de bedoeling dat de wond nog open blijft zodat alle pus uit de wond en cyste komt. Het spoelen en tamponeren is dus juist belangrijkmom te oorkomen dat wond zich te snel sluit en er rommel achterblijft en vervolgens opnieuw gaat ontsteken.
    Als je het gevoel hebt dat er iets toch niet goed gaat, neem dan contact op met de poli chirurgie

Reageren
Reageer op: Behandeling na haarnestcyste operatoie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.