- Anoniem20 augustus 2022 om 16:03
Hallo als je geopereerd bent ontstaan er dan ook een wond van binnen waar je last van kan krijgen?
7 reactiesReagerenSuzan20 augustus 2022 om 18:12Hoi,
Ja,dat lijkt me toch logisch als de operatie ergens van binnen in je lichaam is uitgevoerd.
ReagerenAnoniem20 augustus 2022 om 18:30Kan je daarvan stekende pijn krijgen?
ReagerenSuzan20 augustus 2022 om 18:34Anoniem20 augustus 2022 om 18:36Ik ben geopereerd aan mijn galblaas, 10 dagen geleden. Deze is via mijn navel verwijderd.
Reageren
Ik heb nu alleen bij elke beweging of stap wat ik zet stekende pijn rechts naast mijn navel.
Ik ben dus zelf bang dat er een zenuw is geraakt.
Of kan dit wondpijn zijn van binnen?
Van buiten ziet de wond er wel goed uit namelijkSuzan20 augustus 2022 om 18:42Ik zou maandag even contact opnemen met de poli Chirurgie, waar je geopereerd bent. In principe is een wond na 10 dagen wel zo goed als genezen. Maar je kunt dan natuurlijk nog wel na pijn hebben. De arts die je geopereerd heeft, kent je dossier en weet in wat voor mate er in je buik “om gewroet” is en hoe lang en wat voor pijn je daar van mag hebben zonder dat er door de arts naar gekeken moet worden.
ReagerenAnoniem20 augustus 2022 om 18:47Zou de wond van binnen dan ook al genezen moeten zijn?
ReagerenSuzan20 augustus 2022 om 18:52Een inwendige wond wordt ook gehecht. En na 10 dagen is een gehechte wond zonder complicaties ( dus ontstekingen of bloedingen ) gesloten.
Reageren
Als je denkt er er bij jou iets niet goed is, is het dus verstandig contact met de chirurg op te nemen.
Of met de huisartsenpost als je erg veel klachten hebt.