- Anoniem13 november 2015 om 22:08
Hallo ik heb vanmiddag hard iets in mijn oog gekregen waarop ik heel slecht mistig zag tot bijna niets.
Na de dokter geweest en zag dat er een kras in mijn hoornvlies zat..
Nu is mijn zicht nog zo slecht als vanmiddag licht doet nog pijn en mijn oog blijft tranen hoort dat zo lang te duren? ..
Ik ben vrij bang dat mijn zicht niet meer terug komt12 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 november 2015 om 22:20Het zal even nodig hebben om te herstellen. Je moet een beetje geduld hebben
ReagerenAnoniem14 november 2015 om 13:37Ik zie nog steeds wazig
Tot bijna niets ..De dokter zag dat er een kras midden op het pupil zat zie ik daarom nog steeds dubbel/mistig?
Ik kan niet echt vinden op het Internet na hoe lang het zicht weer terug komt
Reageren
Nu 24 uur geleden gebeurdAnoniem14 november 2015 om 15:21Iemand die dit herkend?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2015 om 16:02Je zult toch echt een paar dagen geduld moeten hebben. Dek je oog eventueel af.
ReagerenAnoniem18 november 2015 om 21:01Hallo nu ben ik bij de dokter geweest en er was niets meer in mijn pupil te zien. ..
Wel zie ik nu slecht en heb ik bij het bewegen van mijn oog pijn en net of er boven in onder mijn ooglid en zandkorrel zit. Wat is dit?
Ik vind het nu toch wel lang duren.
ReagerenAnoniem18 november 2015 om 21:18Is hier toch iets meer aan de hand.
Boven in mijn oog voelt het of het schuurt bij bewegenOf er een zandkorrel of haar zit.
Maar er zit niets
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2015 om 21:28Dat kan een klein puistje zijn aan de binnenkant van je ooglid. Dat gaat op zich ook weer snel over. Dek je oog af met een vochtig doekje…
ReagerenAnoniem18 november 2015 om 21:38En puistje na een trauma?
Veroorzaakt dat ook slecht zicht dan .Is het geen scheur in het netvlies?
Reageren
Aangezien de klachten erger worden na het traumaJohn (moderator)
18 november 2015 om 21:41Ja, zo’n puistje kan inderdaad voor wazig zicht zorgen.
Denk je dat je dokter zo slechtziend of zo dom is dat hij dat niet gezien zou hebben als er een scheur in het netvlies zou zijn geweest ?
Reageren
Je houdt wel van een beetje drama geloof ik…Anoniem18 november 2015 om 21:47Pardon?
Ik heb geen verstand van hoe dit allemaal werkt.
En oogarts heeft toch meer verstand dan een dokter neem ik aan.
Ik hou niet van drama ik kom hier omdat ik mij zorgen maak omdat het steeds meer pijn gaat doen en zicht slechter word.
Reageren
Maar bedankt voor uw berichtJohn (moderator)
18 november 2015 om 22:02Was een beetje flauwe grap van me…
Een huisarts kan toch echt wel zien of er een beschadiging van hoornvlies of netvlies is. Als daar twijfel over zou bestaan, zou de huisarts je doorsturen naar de oogarts. Een puistje aan de binnenkant van het ooglid komt vaker voor wanneer een oog geïrriteerd is geweest. Je beschrijft namelijk de klassieke klachten hiervoor. Het gevoel dat er een zandkorrel in je oog zit…zo’n puistje zorgt dan ook voor wazig zicht. Meestal is dat na een dag ook weer over. Een nat doekje op je oog kan echt goed helpen.
ReagerenAnoniem18 november 2015 om 22:08Maakt niet uit vond hem ook wel grappig
Maar het blijven toch je ogen vind het toch eng.Ook omdat ik echt hard een stomp er met een stuk speelgoed op kreeg.
Er is niets te zien van de buitenkant maar van binnen voelt het echt pijnlijk.
Hopelijk valt het dan mee en trekt het weer weg.
Ik dacht altijd dat een scheur / loslating alleen bij de oogarts te zien was.
De dokter heeft ook in het bovenste ooglid gekeken maar niets te zien. Het voelt echt achter in mijn oog niet Prettig.
Bedankt voor uw tijd
Reageren