Zoeken Vraag het forum

Duizeligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik ben op dit moment 29 weken zwanger over 2 dagen al 30 weken. Ik heb erge last van duizeligheid. Soms gehele dag door met pieken en dalen…mijn verloskundige en huisarts hebben mijn bloeddruk meerdere malen gemeten dat is allemaal prima. Mijn suiker en ijzergehalte ook goed. Ze weten dus niet waar het aan kan liggen en geven aan dat het een zwangerschapskwaal kan zijn. Duizeligheid is sinds 5 weken terug begonnen toen ik griep had en daarna dus niet meer overgegaan. Ik merk dat ik nu soms bij het kauwen van eten meer duizelig wordt en ook bij gebruik van Laptop of tv (ik kan dan niet tegen bewegingen) Graag zou ik willen weten wat dit zou kunnen zijn??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je erg verkouden bent geweest, is het mogelijk dat er wat vocht achter je trommelvlies zit. Dat zou duizeligheid kunnen veroorzaken. Maar het is ook mogelijk dat het inderdaad een zwangerschapskwaal is.
    Is je neus nog regelmatig verstopt?

Reageren
    Anoniem

hoi Tandor,

ik ben inderdaad flink verkouden geweest!en me neus is nog steeds wel gevoelif vooral als ik naar buiten ga! het is zo vervelend! weet jij misschien wat ik daar tegen kan doen als het inderdaad die vocht is?

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar je huisarts kunnen gaan en even naar je oren kunnen laten kijken. Dat zou in principe te zien moeten zijn.
    Je zou ook een neusspray kunnen gebruiken zoals xylometazoline. 1mg/ml
    In de normale dosering en gedurende maximaal 7 dagen achtereen kunt je dit veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
    Bij langdurige klachten van verstopte neus door de zwangerschap is het beter om zoutoplossing te gebruiken. Dit kunt je zonder bezwaar langdurig gebruiken.

Reageren
Reageer op: Duizeligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.