- breaker5 mei 2013 om 11:45
Hoi Marley
Ik herken jou bericht deze klachten had ik ook. Zeker met wazig zicht of geen goede sterkte. Ik was een keer in een winkel ik kon de prijs lijsten eens niet lezen of ik een leesbril nodig had. Ik zelf vond toen ook levensgevaarlijk zeker bij het autorijden.Ik zal je zeker aan raden om te stoppen met nachtlenzen.
Zie hier waarom deze lenzen niet goed zijn. https://www.oogziekenhuis.nl/vraag/wat-zijn-de-voor–en-nadelen-van-nachtlenzen.html
Nu ben ik bijna 2 jaar van deze lenzen af. Zie mij begin post waar mij naam nog Evert was.
Ik ben er nog heel blij mee dat ik gestopt ben. Ik heb eerder spijt dat ik ooit deze lenzen heb genomen. Het verbaasd mij nog dat er geen onderzoek is gedaan naar deze lenzen. Verder ben ik ook benieuwd hoe deze lenzen in het buitenland doen.Maar even op je vraag.
Na 3a4 dagen geen nachtlenzen in te hebben gehad krijg ik een beetje mij oude sterkte terug na een week had ik helemaal mij sterkte weer terug.
Na 3 dagen heb ik gewoon mij oude bril opgezet. Die had ik gelukkig nog niet weggegooid. Zelf heb ik in de eerste week zo min mogelijk autogereden ik heb dit gedaan voor de zekerheid. Veder moet ik zegen dat na 5 dagen weer goed kon zien door mij bril.
Ook had ik mij oude daglenzen deze waren niet over de datum maar dit was niet echt een pretje om in te hebben.Pas na 6 weken heb ik een nieuwe bril besteld. Mij sterkte waren niet veel veranderd. Op dit moment nog steeds niet want ze hebben mij ogen net een week geleden nog een keer gecontroleerd op de sterkte
Ik neem aan dat jij je oude bril nog hebt. Anders is het verstandig om een bril aan te schaffen het kan tegenwoordige goedkoop op internet zoals brillen24.nl wel heb je oude sterkte voor nodig.
En anders moet je naar een andere opticien en zeggen dat je wilt stoppen met de nachtlenzen. Als je huidige opticien moeilijk blijft doen. Bij voorkeur met een ANVC en een Optometristen Vereniging Nederland (OVN) weet je dat je gediplomeerde mensen in het bedrijf zitten. Zelf zit ik ook bij zo opticien.
Eda28 augustus 2013 om 19:55Hallo,
Reageren
Ik draag al bijna een jaar nachtlenzen.
Maar ik ben er echt niet blij mee. Als ik ermee slaap en vervolgens volgende dag wakker word wil ik gelijk van me lenzen afkomen omdat het ontzettend prikt en daardoor onstaat er een rooie oog.. Ik word hier echt niet goed van. Mijn opticien is echt een eikel sorry dat ik dit zeg maar hij belt me niet eens voor eem afspraak en nu ben ik bang dat mijn oogvlies ook beschadigt is.. En oh jah hij raadde mij absoluut geen bril terwijl ik een bril dolsgraag wou. Pff weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen?Anoniem26 december 2013 om 12:56Ik heb de lenzen sinds vorige week. Drie dagen geleden begon ik al klachten te krijgen door die lenzen. Droge ogen en na een controle bleek dat de oppervlakte, dat verscherpt was van mn linkeroog, verschoven te zijn waardoor in de avond van die halo’s zag. Dit zou met de tijd weggaan. Nou oke..dan wacht ik het wel af. Maar die dag erna kreeg ik ook nog eens barstende hoofdpijn, alsof ik migraine. Sterkste pijnstillers verhielpen het geen eens. Nog geen week voorbij en ben nou al klaar met die dingen. Ik hou het wel bij mn vertrouwde bril en daglenzen wanneer ik dat zelf wil dragen.
ReagerenAnoniem11 april 2015 om 15:25Beste allemaal,
Ik snap jullie klachten over nachtlenzen niet. Ik heb nu 3 maanden nachtlenzen en heb er nog geen problemen mee gehad. Zie overdag glashelder.
Reageren
Gewoon je lenzen/lenzenhouder goed schoon houden, op de juiste manier je lenzen in- en uitdoen en er voorzichtig mee omgaan.Anoniem29 april 2015 om 18:10Tjeetje, ik sta er van te kijken hoeveel narigheid ik hier lees over nachtlenzen.
Nachtlenzen zijn in eerte instantie uitgevonden voor mensen met een hele grote afwijking, van -6 t/m -9. Dan had je echt jampotglazen in je montuur. Met nachtlenzen kun je dan teruggaan naar ongeveer -3. Voor dat laatste kon je dus een normale bril gaan dragen.
Dus… deze lenzen zijn speciaal door oogartsen uit ziekenhuizen ontwikkeld.Ik heb ze nu 12 jaar !! En ben nog steeds erg blij met dit systeem. Nog geen enkel probleem ondervonden in al die jaren. Het super gemak van deze lenzen is werkelijk zoveel groter dan daglenzen of een bril. En… ik heb ze via een echte oogarts ! Dus je kunt hier wel roepen dat ze erg slecht zijn voor je ogen, maar dat is nog nooit bewezen. Ja, misschien in sommige bijzondere gevallen.
Met andere woorden… topuitvinding en zou niets anders willen !
ReagerenAnoniem28 juli 2015 om 17:09Ik heb acht jaar nachtlenzen gehad wat ik toen als zeer positief heb ervaren. I.v.m. droge ogen moest ik stoppen met de nachtlenzen. Nu drie maanden na het stoppen van de lenzen krijg ik steeds meer last van droge ogen en heb bijna geen traanvocht meer. Nu zalf en neptranen die steeds meer nodig zijn.
Reageren
Ik ben onder behandeling bij het oogziekenhuis. Na het lezen van negatieve verhalen over nachtlenzen heb ik een vermoeden dat mijn klachten hier ook van kunnen komen.Anoniem10 oktober 2015 om 06:57Hallo,
ik ben blij dat ik dit lees. Ik draag nu bijna twee maanden nachtlenzen. ik ben er heel blij mee overdag, het is echt super. Maar in de ochtend zie ik vaak wazig.
Wat ik vooral storend vind, is dat ik slechter slaap erdoor. Ook een gevoel alsof mijn ogen samentrekken, ’s ochtends en ’s nachts. Meer hoofdpijn (vroeger nooit). Ik kom minder tot rust erdoor. Ik ben hooggevoelig moet ik er wel bij zeggen.Ik overweeg ermee te stoppen.
Kathleen
ReagerenAnoniem18 februari 2016 om 14:45Nachtlenzen zijn alleen geschikt voor mensen die een niet hogere sterkte hebben
dan -4.50 = c-1.50 as 180
Dus veel onzin in je bericht
geef feiten geen onzin
ReagerenAnoniem2 mei 2016 om 14:41Gelukkig zijn er niet alleen maar negatieve ervaringen over de nachtlenzen!
Na 1 dag alweer mijn volledige zicht terug, eerste nacht nauwelijks kunnen slapen door de gewenning maar de nacht daarna totaal geen klachten meer.
Lenzen bij het uithalen en bij het indoen goed schoonmaken met bijgeleverde vloeistof en druppelen voor het slapen gaan en voor het eruit halen.
Ik zou niet anders meer willen!!! En zou het iedereen met een lage sterkte aanraden!
ReagerenAnoniem30 mei 2016 om 17:39Ik draag inmiddels al 9 jaar nachtlenzen en heb nog geen negatieve ervaring gehad. Ik heb ze altijd bij dezelfde opticien gehaald en heb regelmatig controles. Omdat ik een cilinder heb, geef ik de voorkeur aan nachtlenzen. Deze cilinder wordt namelijk opgelost door mijn nachtlenzen. Zoals al eerder is gezegd, goed je lenzen schoonmaken. Natuurlijk is dit geen garantie en moeten mensen zeker rekening houden met eventuele complicaties, maar ik wil toch even laten weten dat het niet alleen maar slecht is.
ReagerenAnoniem14 juni 2016 om 12:39Ik draag inmiddels al 7 jaar nacht-lenzen en ben er nog steeds heel blij mee.
Ik zie nog prima, geen last van mn ogen en ja een heel enkel keertje is het lastig uitdoen in de morgen. Dan doe ik er een druppel vloeistof bij en wacht ong 10 minuten.Dat nacht-lenzen slecht zouden zijn is niet bewezen. Wel dat je zelf super hygiënisch moet omgaan met je lenzen en lenzen spullen.
Iedere week netjes alles schoonmaken en je handen desinfecteren, geen make-up laten zitten e.d.
Een enkel keertje sta ik verkreukeld op en ja dan heeft mn lens ook scheef gezeten. Dat is met een paar uur verholpen als je je lens op de dag ook even draagt maar dan op de goede plaats.Ik ben nog steeds erg blij met de nacht-lenzen. Omdat ik in de airco van kantoor en auto absoluut geen gewone lenzen kan dragen.
ReagerenNoëlle8 januari 2017 om 02:49Ik heb nu voor ongeveer een half jaar nachtlenzen, in het begin ging het goed, maar opeens sinds de vorige twee weken doet het elke keer pijn als ik ze in doe, ik kan heel erg moeilijk slapen en als ik ze dan uit doe doet dat erg pijn. Daarnaast kan ik de rest van de dag niet meer goed tegen het licht, zal ik moeten stoppen met het dragen van deze lenzen?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2017 om 11:15Ik denk dat het verstandig is om te stoppen en even naar de huisarts te gaan om naar je ogen te laten kijken. Je zou een infectie kunnen hebben.
ReagerenGroentje11 april 2018 om 16:54Ik heb een sterkte van -1,5 en ik ben nu 2,5 weken met de nachtlenzen bezig..
Het enige wat ik merk is dat ik soms in de avond wat hoofdpijn heb omdat de sterkte dan nog iets afneemt.. das niet fijn met autorijden ook.. Maar ivm mijn hooikoorts ben ik erg blij met de nachtlens. Ik denk dat het merk en de opticien uitmaakt. Mijn opticien doet de eerste maand elke week een controle, ook op beschadiging van het oog. Heb gewoon het merk Nachtlenzen en tot nu toe wel tevreden.
ReagerenLisa20 juni 2018 om 20:20Ik ben 54 jaar en draag nu 10 jaar nachtlenzen. Met heel veel plezier en gemak. Ik draag lenzen vanaf 16 jaar. Harde, zachte een soms een periode een bril. Mijn ogen zijn nog nooit zo rustig geweest. Zou het iedereen aanraden
Reageren