Zoeken Vraag het forum

Geïrriteerd oog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lore

Hallo,
    Ik heb al weken of zelfs maanden en geïrriteerd linker oog. Hij voelt geïrriteerd, en er komt ook al langere tijd heel de dag door uitscheiding uit.
    De irritatie lijkt echt vanuit de binnenkant te komen.
    De laatste tijd heb ik ook regelmatig dat ik wazig zie met het oog, maar hoewel knipperen en wrijven niet helpt vermoed ik dat het komt door vuiligheid in m’n oog.
    Nou bekeek ik vandaag mijn oog goed, en zag ik dat aan de binnenkant van mijn ooglid, precies bij de rand van het oog zelf, een (heel!) klein rood/paars bultje zit. Misschien nog een paar op dezelfde lijn, maar dat kan ik niet goed zien. Op de foto is het niet goed, maar wel enigszins zichtbaar.
    Zou dit de irritatie kunnen verklaren? En is het normaal? Hoort het bij een normale oog-anatomie, of moet hier naar gekeken worden? (Ik draag in dat oog overigens geen contactlens. In het andere oog wel, maar dat is niet geïrriteerd 🙂 )
    Alvast bedankt!

4 reacties
    Reageren
    Suus

Waarom ga je niet naar de huisarts of een opticien?

Het zijn wel je ogen, daar zou ik een beetje zuinig op zijn…..

Reageren
    Lore

@Suus Mijn vraag is letterlijk of ik er naar moet laten kijken?

Reageren
    John (moderator)

En dat is dus wat @Suus eigenlijk bedoeld: ja laat ernaar kijken

Reageren
    Suus

Wat ik eigenljjk bedoelde, is dat ik niet begrijp dat je niet rechtstreeks naar de huisarts, of iemand anders met verstand van oogklachten, toe gaat.
    Maar na maanden op een forum vraagt of dat nodig is.
    Bij problemenen met je ogen kun je beter geen risico nemen en er gewoon even naar laten kijken.

Reageren
Reageer op: Geïrriteerd oog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.