- Lore11 augustus 2023 om 16:50
Hallo,
Ik heb al weken of zelfs maanden en geïrriteerd linker oog. Hij voelt geïrriteerd, en er komt ook al langere tijd heel de dag door uitscheiding uit.
De irritatie lijkt echt vanuit de binnenkant te komen.
De laatste tijd heb ik ook regelmatig dat ik wazig zie met het oog, maar hoewel knipperen en wrijven niet helpt vermoed ik dat het komt door vuiligheid in m’n oog.
Nou bekeek ik vandaag mijn oog goed, en zag ik dat aan de binnenkant van mijn ooglid, precies bij de rand van het oog zelf, een (heel!) klein rood/paars bultje zit. Misschien nog een paar op dezelfde lijn, maar dat kan ik niet goed zien. Op de foto is het niet goed, maar wel enigszins zichtbaar.
Zou dit de irritatie kunnen verklaren? En is het normaal? Hoort het bij een normale oog-anatomie, of moet hier naar gekeken worden? (Ik draag in dat oog overigens geen contactlens. In het andere oog wel, maar dat is niet geïrriteerd 🙂 )
Alvast bedankt!4 reactiesReagerenSuus11 augustus 2023 om 17:21Waarom ga je niet naar de huisarts of een opticien?
Het zijn wel je ogen, daar zou ik een beetje zuinig op zijn…..
ReagerenLore11 augustus 2023 om 17:35John (moderator)
11 augustus 2023 om 18:01En dat is dus wat @Suus eigenlijk bedoeld: ja laat ernaar kijken
ReagerenSuus11 augustus 2023 om 18:33Wat ik eigenljjk bedoelde, is dat ik niet begrijp dat je niet rechtstreeks naar de huisarts, of iemand anders met verstand van oogklachten, toe gaat.
Reageren
Maar na maanden op een forum vraagt of dat nodig is.
Bij problemenen met je ogen kun je beter geen risico nemen en er gewoon even naar laten kijken.