Zoeken Vraag het forum

“Linkerpupil trekt soms ovaal open”

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anja

Hoi,
    Meestal als ik erg vermoeid ben dan krijg ik last van mijn linkeroog.
    Het is niet konstant maar een aantal keren per dag trekt mijn pupil zich dan open,eigenlijk in de vorm van een kattenpupil/ovalig.
    Ik voel dat aankomen en het is even een raar gevoel en dan word de pupil weer hetzelfde als het andere oog.
    Ik heb er niet echt last van maar het geeft een raar gevoel,en het zicht aan dat oog is eventjes wat waziger.
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Ik weet dat ik hier eigenlijk mee naar een dokter zal moeten maar ik heb er verder geen last van en het is ook niet konstant.
    Misschien heeft iemand dit ook ooit eens gehad?

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit herkennen.
    Bedankt en groetjes…

4 reacties
    Reageren
    brenda

naar de dokter.

Reageren
    Marc

Dit is Dokter.nl.

Je kunt misschien iets meer vertellen over deze mogelijke vorm van corectopia, een vorm die mogelijk in relatie staat met diabetes.

Inderdaad even naar de huisarts gaan voor een checkup: vaak moe, veel plassen?

Reageren
    Anja

Bedankt voor jullie reaktie.
    Het is inderdaad beter om even naar de dokter te gaan.Ik moet wel zeggen dat het nu weer een heel stuk minder is.
    Vaak verdwijnt het vanzelf weer,maar het is natuurlijk niet goed.
    Als het met suikerziekte te maken zou hebben dan zou ik toch ook veel dorst moeten hebben?
    Nou ik heb eigenlijk zelden echt dorst.
    Veel plassen,ja,dat moet ik wel.

Reageren
    Wendy

Hoi Anja,

Deze post is inmiddels erg oud. Maar ik ben benieuwd of je er ooit achter bent gekomen wat het is/was?

Ik heb dit namelijk ook een paar keer gehad. Gisteren bij de oogkliniek hebben ze bij mij alles gechecked en stonden eigenlijk voor een raadsel wat het kon zijn? Pathalogisch was er niets mis met mijn ogen.

Groeten Wendy

Reageren
Reageer op: “Linkerpupil trekt soms ovaal open”
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.