Zoeken Vraag het forum

Vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo.

Mijn vriendin heeft een heel klein rood bultje op haar onderste ooglid, precies onder/tegen haar wimperrand. Aan de buitenkant dus. Het bultje is klein maar zorgt wel voor iets verdikking aan haar ooglid. Het doet geen pijn en heeft een ietwat gelige kop (als een beginnend puistje). Vanwege de hele coronacrisis is het lastig om een afspraak te maken bij de huisarts en ze vindt het zelf ook nog niet nodig aangezien ze er verder geen klachten aan ondervindt.

Wel heb ik wat vragen na het doen van wat research. Allereerst las ik iets over herpes bij het ooglid, iets waar wij beiden mee te maken hebben. – Indien dit het geval zou zijn, zou ze dan veel pijn moeten ervaren? Ook draagt ze lenzen en heeft ze geen bril ter beschikking. Morgen moet ze werken dus heeft ze wel degelijk de lenzen nodig. Zou dit kwaad kunnen bij zulke milde klachten?

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt toch meer op een “strontje” .

Reageren
    Anoniem

Dankuwel voor de reactie. Die heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Wat betreft herpes daar, wat zouden dan symptomen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Blaasjes en veel pijn

Reageren
    Mark

Zalfje vragen bij de huisarts. Kan gewoon telefonisch of kamille thee of gedestilleerd water erop.

En zo gauw mogelijk een bril laten maken. Er kunnen zo vaak redenen zijn waarom je tijdelijk je lenzen niet in kan of mag.

Reageren
    Anoniem

Het is nu 10 dagen verder en het is wel een stuk minder! Ze heeft er totaal geen last van maar er zit nog een klein rood bultje (wel kleiner). Ik las dat het tot 2 weken kon duren voordat het weg gaat, gewoon een kwestie van even afwachten dan maar?

Wat betreft de lenzen, ze heeft tot nu toe gewoon dezelfde gedragen (erg eigenwijs). Kan dit enorm veel kwaad, als in dat ze blind wordt oid? Of zou ze dan enkel zo’n zelfde soort bultje opnieuw krijgen.

Reageren
    John (moderator)

Gewoon even rustig afwachten

Reageren
    Anoniem

En mbt de lenzen? Ze ondervindt 0 Klachten momenteel.

Reageren
    John (moderator)

Aangezien ze geen bril heeft zal dat dan wel moeten…

Reageren
    Anoniem

Dat begrijp ik. Maar ze zal er niet blind van worden oid?

Reageren
    John (moderator)

Het is maar een strontje…in het ooglid…daar ga je zeker niet blind van worden

Reageren
    Anoniem

We zijn nu een maandje verder en het zit er nog wel bij goed kijken; het kleine plekje op haar onderste ooglid (soort puistje). Totaal niet meer zo rood als het aan het begin was, maar alleen met er echt op letten zie je het wel. Ze ondervindt er totaal geen klachten aan.

Kan dit nog steeds gewoon een strontje zijn? Zij maakt zich er zelf geen zorgen om, alleen ik als vriend.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan. Ze kan naar de huisarts gaan en het weg laten halen

Reageren
    Anoniem

Ze denkt dat het uiteindelijk vanzelf wel weggaat, en ze heeft er geen last van dus is het dan persé nodig om het weg te halen?

Reageren
    John (moderator)

Nde. Dat moet ze dan zelf beslissen

Reageren
Reageer op: Vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.