- Anoniem8 januari 2019 om 20:10
Hallo,
ik heb 5min geleden hg duo ontstopper gebruikt om mijn wasbak te ontstoppen. Daarbij is er geen vloeistof in mijn ogen of op mijn handen gekomen maar toch heb ik licht geirriteerde ogen. Kan het komen dat dit komt door de evt damp die er vanaf komt (zoals bij uien) en moet ik mij hier zorgen over maken?
Ik las namelijk dat er blindheid veroorzaakt kon worden maar ik neem aan dat dit pas is bij direct contact tussen de vloeistof en het oog?
graag hoor ik van u
5 reactiesReagerenAnoniem8 januari 2019 om 20:19Ik heb nu al ongeveer 3 minuten gespoeld met lauw water, maar ben er vrij zeker van dat ik de vloeistof echt niet in mijn ogen heb gekregen. Kan het de damp zijn die irriteert? Ik maak me vooral ook erg druk haha
ReagerenAnoniem8 januari 2019 om 20:20En natuurlijk had ik een bril moeten dragen maar gek genoeg las ik dat later… Ging er overigens wel erg voorzichtig mee om
ReagerenAnoniem8 januari 2019 om 20:40Zojuist nog ongeveer 8 minuten erbij gespoeld, naar proces. Mijn moeder zegt overigens dat zij ook wel eens last heeft van geirriteerde ogen na bijvoorbeeld de wc schoonmaken met schoonmaakmiddel. Niets om me zorgen over te maken zegt zij, tenzij er echt direct vloeistof erop komt. Heb overigens ook al minder last van branderigheid.
ReagerenAnoniem8 januari 2019 om 21:54Toch voor de zekerheid de hap gebeld, die zeggen dat zodra er geen pijn is, moeilijkheid met kijken of rode ogen sprake is, er geen reden tot paniek is.
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 00:36Dat zal van de damp zijn. Dat gaat doorgaans weer over. Koel je ogen met een koud nat lapje
Reageren