Zoeken Vraag het forum

Zwemmen met lenzen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, kan het kwaad om in een zwembad te gaan zwemmen met lenzen ik ga natuurlijk niet onder water want zou niet weten hoe ik anders zou kunnen zien in een zwembad.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou het niet doen. Als er opspattend water in je ogen komt , kun je de lenzen verliezen

Reageren
    Anoniem

Kunnen er dan ook bacteriën onder de lens komen of kan dat niet door de chloor in het zwembad?

Reageren
    John (moderator)

Bacteriën onder de lens is niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Mark

Nou ik heb dus een acanthamoebe infectie aan mijn beide ogen opgelopen door te zwemmen met contactlenzen in. Deze infectie tast je hoornvliezen aan en is heel moeilijk te genezen. Het zijn parasieten die zich nestelen onder je lens. Ik zie ook niks zonder lenzen, dus daarom hield ik ze in.

Het resultaat is nu dat ik geen lenzen meer in mag en dus fijn met een bril van+ 25 rond loop. Ik heb in ieder geval spijt als haar op m’n hoofd dat ik het gedaan heb. Oh ja…deze parasitaire infectie kun je ook oplopen door te douchen met contactlenzen in.

Reageren
Reageer op: Zwemmen met lenzen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.