- oogje10 juli 2018 om 12:03
Beste dokter,
Ik ben gisteren avond naar bed gegaan en er was helemaal niks aan de hand. en ik werd vanochtend wakker met een dik bovenooglid wat zeer pijnlijk was.
ik had dus pijn en mijn bovenooglid en het was wat gezwollen. het oog zelf is niet rood en er komt ook geen etter uit dus ik vind dit wel erg vreemd?
daarna ben ik nog even verder gaan slapen en nu is de pijn nog niet helemaal weg maar wel al iets minder maar mijn ooglid is nog net zo dik. het ooglid ziet er ook een beetje rood uit net boven mijn wimpers zie ik wat roodheid lijkt het wel. kan daar de pijn vandaan komen? wat kan ik mogelijk hebben en moet ik hiermee naar de huisarts toe?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juli 2018 om 12:16Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga inderdaad even naar de huisarts en laat ernaar kijken
Reagerenoogje10 juli 2018 om 13:57Ik heb nu al helemaal geen pijn meer eraan, is afwachten dan ook een optie?
ik draag ook zachte lenzen maar heb ze nu in en totaal geen last ervan.
overigens had ik gisteren avond de hele avond mijn bril op om naar tv te kijken dus de lenzen waren allang uit voordat ik ging slapen.wel is het op de slaapkamer erg warm en lig ik te zweten ervan
maar het zit dus niet in het oog zelf maar het ooglid. raar hoor
ReagerenJohn (moderator)
10 juli 2018 om 15:23Wacht dan nog even af
ReagerenRia25 augustus 2018 om 09:53mijn man werd 4 dagen geleden wakker met een dik en rood bovenooglid. Ik dacht eerst aan een muggenbeet, maar gedurende de ochtend werd ook het onderlig dik en rood. Naar de oogkliniek gegaan. Hij heeft druppels en zalf gekregen. Nu 4 dagen later zie ik nog geen verbetering. Er komt geen pus uit het ooglid en er is ook geen klein puistje of zo te zien. Wel is ook het oogwit helemaal rood. Ik maak me zorgen
Reageren