Zoeken Vraag het forum

Kleine pixelachtige vlekjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joost

Hallo,

Het viel mij laatst op dat als ik naar een witte muur, blauwe lucht. En eigenlijk elk ander object kijk. Dat ik kleine ‘pixelachtige’ vlekken zie.Ik heb dat al best langen heb er eigenlijk nooit last van gehad. Ik heb er nou ook geen echte last van  Maar ik vraag me gewoon af wat het kan zijn. Ook heb ik als ik in bed lig zwarte vlekken voor mijn ogen die heel snel weer verdwijnen en weer terugkomen. Deze vlekken verdwijnen meestal na een tijdje maar het kan zijn dat ze opeens weer terug komen.

Weet iemand wat dit kan zijn

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Heb je ook vaker last van hoofdpijn?

Reageren
    Joost

Nee, ik heb eigenlijk nooit last van hoofdpijn

Reageren
    John (moderator)

Het zou toch een vorm van migraine kunnen zijn. Migraine sans migraine….
    google er maar eens op en kies dan “afbeeldingen” Daar zie je wat voorbeelden

Reageren
    Joost

Ik denk niet dat het migraine is. Ik denk eerder aan visual snow(oogruis). Ik heb op internet gekeken en ik zie ook zo maar dan minder erg.

Reageren
    John (moderator)

ga dan met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Rob

Die ‘pixelachtige vlekjes’ zie ik ook als ik ergens naar kijk waar veel licht is. Gedragen zich net zo als de bekende zwarte vlekjes (mouches volantes), dus zakken omlaag en verdwijnen. Ik zie ze alléén als ik geen bril of contactlenzen draag!

Reageren
Reageer op: Kleine pixelachtige vlekjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.