- Ron11 mei 2018 om 09:55
Afgelopen 2 weken heb ik bijna dagelijks last van pijnlijke gevoelige ogen. Een vies irritant gevoel. Ik merk ook dat ik met regelmaat heb last heb van fel licht.
Ik heb verder geen hoofdlijn.
Wat kan dit eventueel zijn?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 09:59Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Er zijn 2 dingen die je zou kunnen doen:
Reageren
1: naar een opticien en je ogen laten meten
2: met de klachten naar de huisarts gaan en naar je ogen laten kijkenRon11 mei 2018 om 10:14Kunnen t mn aders zijn? Ik ben bang om blind te worden.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 10:25Nou nee, dat denk ik niet
ReagerenSe7714 mei 2018 om 22:50precies did heb ik ook, denk iets langer dan 8 jaar. Ik doe me ogen ook altijd dichtknijpen omdat het zo droog en pijnlijk voelt tot het helemaal rood word en het erge is ik heb did altijd op de snelweg!
Een keer gaat did nog mijn dood worden op de weg.
ReagerenAnouk15 mei 2018 om 19:10Bent u brildragend? Het kan zijn dat uw ogen erg aan het accomoderen zijn. Vaak zijn de ogen dan extra vermoeid en geirriteerd aan het eind van de dag.
Wat een tweede dingetje kan zijn is dat het traanvocht niet optimaal is.
Laat sowieso de ogen even checken bij een opticiën om dingen uit te kunnen sluiten. Als daar verder niks aan de hand is, zou ik naar de huisarts gaan want misschien is het een oogontsteking.
Reageren